Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار در خوزستان:

اجرای طرح بسته بندی آلایش خوراکی دام در کشتارگاه صنعتی بهین گوشت حلال اروند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرمشهر از اجرای طرح بسته بندی و شناسنامه دار کردن آلایش خوراکی دام تحت نظارت کامل دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی دام بهین گوشت حلال اروند خرمشهر برای اولین بار در استان خبر داد.

اجرای طرح بسته بندی آلایش خوراکی دام در کشتارگاه صنعتی بهین گوشت حلال اروند

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد فخری زاده رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای دستورالعمل های نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و مقابله با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، اجرای طرح پیش سرد آلایش خوراکی دام با پیگیریهای اداره کل دامپزشکی استان مصوب و در منطقه آزاد اروند اجرایی شد.

وی گفت: این طرح به شکل کامل در کشتارگاه صنعتی دام صنعتی بهین گوشت حلال اروند آغاز شده و در سطح منطقه آزاد اروند شامل شهرستانهای آبادان و خرمشهر  آلایش خوراکی دام کشتار شده به شکل کامل بسته بندی و با نظارت دامپزشکی به صورت بهداشتی عرضه می شود.

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر  با اشاره به نظارت کامل دامپزشکی بر مراحل بسته بندی آلایش خوراکی دام از زمان استحصال تا عرضه در مراکز فروش، گفت: آلایش خوراکی دام پس از انجام مراحل شست و شو و بسته بندی به سالن های پیش سرد انتقال می یابد و در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری می شود که این خود موجب از بین رفتن عوامل بیماری زا همچون عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می شود.

فخری زاده ادامه داد: بر روی برچسب بسته بندی ها تاریخ تولید و انقضا، تاییدیه دامپزشکی و شرایط نگهداری قید شده که مصرف کنندگان می توانند آنها را از مراکز عرضه مجاز و معتبر تحت نظر دامپزشکی تهیه و با اطمینان خاطر از این محصولات استفاده کنند.

به گفته فخری زاده با اجرای این طرح، آلایش خوراکی گاوی و  گوسفندی در بسته بندی های بشقابی با ضوابط نشانه گذاری استاندارد پس از طی نمودن مراحل پیش سرد زیر نظر کارشناس فنی بهداشتی و بازرس بهداشتی مستقر در کشتارگاه، عرضه و با خودرو ویژه حمل آلایش خوراکی به مراکز فروش انتقال می یابد.

 وی با بیان اینکه نشان‌گذاری و بسته‌بندی گوشت و آلایشات دامی یکی از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی استان خوزستان است که با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده بسته‌بندی لاشه اجرایی و محصولات مذکور به‌صورت بسته‌بندی‌شده در شهرهای آبادان و خرمشهر عرضه می گردد.

محمد فخری زاده ادامه داد: از مزایای استفاده از بسته‌بندی بجای فله فروشی، درج مشخصات فرآورده، شامل تاریخ تولید و انقضاء و محل تولید محصول است که مانع تضییع حق مصرف‌کنندگان و تقلب برخی افراد سودجو خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید