Iranian Agriculture News Agency

به منظور توسعه پایدار زنجیره ارزش ماهی گیدر انجام شد؛

امضای سند همکاری سازمان شیلات ایران با یونیدو

سند پروژه ارتقای توسعه فراگیر و پایدار زنجیره ارزش ماهی گیدر در چابهار، توسط معاون وزیرو رئیس سازمان شیلات ایران و نماینده یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) در ایران، روز یکشنبه، ۲۴ مردادماه طی مراسمی مجازی امضا شد.

امضای سند همکاری سازمان شیلات ایران با یونیدو

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان شیلات ایران، هدف این پروژه ارتقای شیوه صید و فراوری ماهی گیدر، برای عرضه آن به بازارهای بین‌المللی است. ماهی گیدر یا تون زردباله، یکی از ارزشمندترین ماهیان دریای عمان است که در صورت عرضه با کیفیت، قابلیت ارزآوری بسیاری دارد و می‌تواند به رشد اقتصاد منطقه چابهار کمک کند. 

دکتر خون‌میرزایی ضمن اشاره به اهمیت این پروژه برای سازمان شیلات ایران، ابراز امیدواری کرد و که این قبیل همکاری‌های بین‌المللی علاوه بر ارتقای فنی صنایع شیلاتی، زمینه‌ساز دسترسی به بازارهای جهانی و ارزآوری محصولات شیلاتی کشورمان گردد. 

همچنین خانم جوان‌شهرکی، نماینده یونیدو اظهار داشت: این پروژه در واقع مرحله سوم از برنامه‌ای درازمدت است که در راستای ارتقای اقتصاد شیلات منطقه چابهار، طی سه سال گذشته با همکاری سازمان شیلات ایران با هدف توسعه و ترویج صید لانگ‌لاین و بهبود شرایط حمل صید به طور موفقیت‌آمیزی اجرا شده است. 

شایان ذکر است، در این جلسه نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند و از نهایی شدن سند این پروژه ابراز خرسندی نمودند. جلسه با امضا و تبادل اسناد پروژه به پایان رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید