Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاوزی نکا خبر داد:

کشت 2400 هکتاری شبدر در نکا/ 20 تن بذر توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی نکا از توزیع 20 تن بذر شبدر بین کشاورزی نکایی خبر داد.

کشت 2400 هکتاری شبدر در نکا/ 20 تن بذر توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید شبر موسوی از توزیع 20 تن بذر شبدر بین کشاورزان نکایی خبر داد و گفت: انجام کشت دوم، راهکاری مناسب برای افزایش تولید محصول و افزایش درآمد روستاییان است.

وی با بیان اینکه سطح کشت شبدر برسیم این شهرستان 2 هزار و 460 هکتار است، افزود: این مقدار بذر از طریق 9 کارگزاری در این شهرستان بین بهره برداران متقاضی کشت شبدر برسیم توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا بیان کرد: شبدر بعنوان یکی از بهترین انواع کشت علوفه می تواند موجب افزایش حاصلخیزی خاک شده و در تثبیت ازت آلی خاک نقش فعال و موثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: تقویت و حاصلخیزی خاک، افزایش مواد آلی خاک کشاورزی، افزایش ازت خاک، کاهش مصرف کودهای ازته، افزایش میزان محصول برنج، کاهش آفت ساقه خوار برنج، عدم نیاز به هزینه و نیروی انسانی زیاد، عدم نیاز به آبیاری، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزی، جلوگیری از بیکاری فصلی روستائیان، تولید علوفه با ارزش غذایی برابر یونجه، افزایش تولید دامی، استفاده بهینه از اراضی شالیکاری، عدم نیاز به عملیات تهیه زمین و افزایش تولید از جمله فواید و مزایای کشت شبدر برسیم در زمین های شالیزاری است.

این مسؤول افزود: این گیاه از انواع علوفه مرغوب است که می توان آن را به صورت چرای مستقیم، تهیه علوفه سبز یا خشک، سیلو، کشت مخلوط و تهیه مراتع غنی و اصلاح خاک در دام مورد استفاده قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید