Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل شیلات خوزستان:

صید ماهی شیر به مدت ۲ ماه ممنونع شد

مدیر کل شیلات خوزستان، از ممنوعیت صید ماهی شیر با روش گوشگیر از روز دوشنبه، 25 مردادماه در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

صید ماهی شیر به مدت ۲ ماه ممنونع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان،  فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان در توضیح این خبر افزود: با توجه به عضویت ایران در کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی (Recofi) و بر اساس مصوبه‌های دهمین اجلاس این  کمیسیون، صید انواع ماهیان شیر به روش گوشگیر با هدف حفظ ذخایر این گونه ارزشمند و آغاز فصل تخم‌ریزی آن به مدت دو ماه ممنوع اعلام می شود.

وی گفت: در همین راستا، از تاریخ  25 مرداد تا 25 مهر در منطقه خلیج فارس و دریای عمان برای کلیه کشورهای عضو ممنوعیت شدید صید شیرماهی اتخاذ شده است.

مدیر کل شیلات خوزستان تاکید کرد: جامعه صیادان و تشکل‌های صیادی استان به منظور اجرای هرچه بهتر این تصمیم ملی و منطقه ای، از صید این نوع ماهی با تور گوشگیر در بازه زمانی تعیین شده خودداری نمایند.

ابوعلی یادآور شد: در زمان ممنوعیت صید، نظارت کامل بر روند اجرا توسط دفاتر صدور مجوز صید و یگان حفاظت منابع آبزیان استان انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کمیسیون منطقه ای شیلاتی (Recofi) یکی از سازمان‌های مدیریت شیلاتی منطقه‌ای است که از سال ۲۰۰۱ میلادی با هدف حفاظت، مدیریت و بهره‌برداری صحیح و اصولی از ذخایر آبزیان منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان براساس ماده ۱۴ اساسنامه سازمان فائو تاسیس و کشورهای منطقه از جمله ایران از همان ابتدا به عضویت رسمی آن در آمدند.

شایان ذکر است، ماهی شیر یا شیرماهی، در رده تن ماهیان و جزو ماهی های مرغوب و خوش طعم جنوب ایران است که در خلیج فارس و دریای عمان زیست می کند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید