Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

قیام امام حسین یک حرکت تمدن ساز است

 همزمان با پنجم ماه محرم ، آیین روضه خوانی و سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی ، با حضور رییس سازمان و جمعی از مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در محوطه سازمان برگزار شد.

 قیام امام حسین یک حرکت تمدن ساز است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام رضا میرزایی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان در این مراسم معنوی ، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) در واقعه عاشورا،  یک حرکت تمدن ساز است که قابلیت الگوبرداری دارد و در دوران کنونی برای ساخت تمدن نوین اسلامی باید از دو عنصر عاشورا و مهدویت بهره گرفت.

وی  هدف اصلی قیام عظیم امام حسین (ع) در کربلا را احیای فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و بر ترویج و تعمیق این واجبات الهی و فروع دین تاکید کرد.

حجت الاسلام میرزایی احیای امر به معروف و نهی از منکر را باعث تداوم اسلام ناب محمدی (ص) و تقویت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر شمرد. 

وی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) ، از همه حاضرین در این مراسم دعوت کرد که در این ماه علاوه بر زنده نگه داشتن و پررنگ نمودن جنبه های حماسی و عاطفی حادثه بزرگ کربلا و قیام عاشورا به مراتب معرفتی و بصیرتی موضوع نیز نگاه و توجه عمیق و هوشمندانه داشته باشند . 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بصیرت خواص و آگاهی عوام در شناخت حق و باطل را امری بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: یکی از علل قیام خونین عاشورا مشغول شدن خواص به قدرت طلبی و کسب ثروت مادی و دنیوی و جهل و غفلت عوام از شناخت حق بود. 

قرائت زیارت عاشورا ، روضه خوانی و نوحه سرایی مصائب امام حسین (ع) و دشت کربلا از دیگر برنامه های جانبی این مراسم معنوی بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید