Iranian Agriculture News Agency

توزیع ۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی در بین بهره‌برداران منابع طبیعی شهرستان سمنان

‌رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از توزیع آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی در بین بهره‌برداران منابع طبیعی خبر داد.

توزیع ۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی در بین بهره‌برداران منابع طبیعی شهرستان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، معصومه منظمی با اشاره به نیاز مناطق روستایی به انرژی و مشکلات ناشی از حمل‌ونقل مواد سوختی، لزوم توجه به تأمین انرژی این مناطق از منابع محلی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن کشور ایران در کمربند خورشیدی زمین و منفعت بردن از این بهره، استفاده از آبگرمکن خورشیدی، از جمله ساده‌ترین، اقتصادی‌ترین و پرکاربردترین انواع فناوری‌های مرتبط با بهره‌برداری از انرژی تابشی است.

وی افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین راه‌های کاهش مصرف چوب هیزمی و به تبع آن، کاهش تخریب و از بین رفتن مراتع در عرصه‌های منابع طبیعی، استفاده از انرژی‌های پاک است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان افزود: در این راستا سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از سال 1390 توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی و تنور گازی را در بین روستاییان و بهره‌برداران آغاز کرده است.

منظمی گفت: در سال گذشته نیز 5 دستگاه تنور و آبگرمکن گازی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مراتع حیدرآباد برو، رویان شرقی، بویه، تیرا، سفیدکمر سنجدو و چاه حسینی تحویل داده و امیدواریم با تخصیص بودجه بیشتر این روند در سال‌های آینده افزایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مرتع‌داران در 2 حوضه آبخیز چاشتخوران و شهرک صنعتی سمنان و جام و آبخوری که در جلوگیری از تخریب و تصرف مشارکت داشته‌اند در اولویت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید