Iranian Agriculture News Agency

قطع شبانه تاغ در شاهرود؛ متخلفان دستگیر شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از دستگیری پنج متخلف قطع کننده درخت تاغ شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: در این راستا حدود نیم تن چوب قطع‌شده درخت تاغ کشف و ضبط‌شده است.

قطع شبانه تاغ در شاهرود؛ متخلفان دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود  ضمن بیان اینکه نیمه‌های شب گزارشی مبنی بر رؤیت افرادی در تاغ زارها جنوبی شهرستان شاهرود به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش شد، اظهار کرد: پس از پایش اطلاعاتی چندین ساعته مشخص شد که یک نیسان همراه راه پاکن از استان‌های هم‌جوار برای بارگیری چوب به منطقه آمدند که فوراً با قاضی کشیک هماهنگی‌های لازم انجام و دستگیری تاغ زن‌ها ساعت 21 در دستور کار قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه سه اکیپ حفاظتی به همراه پلیس آگاهی امنیت اقتصادی به این مأموریت اعزام شدند، افزود: پس از تعقیب‌های نامحسوس به مسافت 80 کیلومتر در محور طرود و برگشت آن خودروهای حامل تاغ دریکی از دامداری‌های شاهرود مخفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه نیروهای مذکور در ساعت چهار صبح به گاوداری وارد شدند، اظهار کرد: همه افراد متخلفی که با قطع تاغ به انفال خسارت زیادی وارد کرده بودند در محل دستگیر شدند.

کشاورزیان با بیان اینکه صبح برای دیدن صحنه جرم دوباره نیروها به منطقه چاه باقر محل قطع تاغ در 80 کیلومتری شاهرود رفته و از نزدیک اصله‌های تاغ‌های قطع‌شده شمارش و جمع‌آوری شد، تصریح کرد: در این راستا نیم تن چوب قاچاق کشف و ضبط ‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه متخلفان با دستور قاضی بازداشت شدند، افزود: این افراد به پرداخت بیش از 200 میلیون ریال جریمه محکوم شدند که باید گفت خسارت وارده به منطقه و منابع طبیعی با این عدد و رقم‌ها قابل جبران نخواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید