Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

نخلداران خوزستانی نگران خرید محصول خرمای تولیدی خود نباشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که روند تعیین قیمت و خرید توافقی خرمای استان طبق روند هر ساله در حال انجام است اظهار کرد: نخلداران استان خوزستان نگران محصول خرمای تولیدی سال جاری نباشند.

نخلداران خوزستانی نگران خرید محصول خرمای تولیدی خود نباشند

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به پیش بینی شروع برداشت خرما در استان طی یک ماه آینده، گفت: نخلداران سختکوش استان به هیچ عنوان نگران خرید محصول خرمای خود نباشند. 

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از اردیبهشت ماه سال جاری و پیشتیبانی مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و استاندار خوزستان، روند تعیین قیمت و خرید خرمای استان طبق روند هر ساله در حال انجام است. 

امیری‌زاده زمان ابلاغ قیمت و دستورالعمل خرید خرما را طبق روال هر ساله ابتدای شهریور ماه عنوان و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری های انجام شده در تلاش هستیم امسال زودتر از موعد مقرر قیمت خرید خرما متناسب با هزینه های تولید اعلام گردد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه تصریح کرد: قیمت خرید توافقی خرما هر ساله با برگزاری چندین جلسه کارگروه تخصصی خرما و با حضور و توافق نمایندگان نخلداران و تشکل های بسته بندی و صادر کننده براساس هزینه تولید محصول و سود باغدار و برآورد هزینه های صادرات، تعیین و فرآیند خرید انجام می‌شود، در سال جاری نیز با توجه به پیش بینی افزایش تولید خرما، تمهیدات لازم برای ورود سازمان تعاون روستایی به خرید حمایتی پیش بینی و در سطح استانی و وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری می باشد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته از سطح ۴۲هزار هکتار نخیلات استان ۲۳۰هزار تن خرما برداشت گردید که پیش بینی می شود با توجه به اعمال مدیریت مطلوب صورت گرفته در باغات و جلوگیری از آسیب تنش خشکی به محصول علیرغم خشکسالی، در سال جاری میزان تولید خرمای استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی در پایان به نخلداران توصیه نمود: ضمن عدم توجه به حاشیه سازی برخی افراد، نسبت به اعمال مدیریت تولید در باقی مانده فصل اقدام نموده تا در سال جاری شاهد برداشت محصول با کیفیت و کمیت مطلوبی باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید