Iranian Agriculture News Agency

گام‌هایی برای حمایت از دامداران؛ طرح «دام امانی» در دامغان اجرا شد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات این صندوق در حمایت از بهره‌برداران دامی این استان گفت: در این راستا طرح «دام امانی» در شهرستان دامغان در دست اجراست.

گام‌هایی برای حمایت از دامداران؛ طرح «دام امانی» در دامغان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در استان سمنان، محمد اکبری اظهار کرد: این طرح با مشارکت شرکت تعاونی «دیباج‌گستر دامغان» در حال اجراست.

وی با بیان اینکه اجرای طرح دام امانی پنج ماهه است افزود: در اجرای این طرح، با استفاده از تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان، دام‌های بهره‌برداران دامی دیباج که از اعضای شرکت دیباج‌گستر دامغان هستند؛ توسط این شرکت به صورت امانی خریداری شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان افزود: شرکت مجری این طرح در مدت پنج ماه و با استفاده از تسهیلاتی که از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان دریافت کرده است؛ کار تعلیف و پروار دام‌های خریداری شده از دامداران را در مجموعه 160 هکتاری این شرکت انجام می‌دهد که هم اکنون این مهم از سوی شرکت در دست انجام است.

اکبری با اشاره به وزن دام‌های خریداری شده به صورت امانی از سوی شرکت مجری این طرح تصریح کرد: با اجرای این طرح بیش از 12 تن دام زنده شامل بره نر و ماده به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال از دامداران دیباجی به صورت امانی خریداری شده است.

وی افزود: پس از پایان این طرح پنج ماه و اتمام فصل خشکسالی و پروار شدن دام‌ها، شرکت دیباج‌گستر دامغان مازاد وزن دام‌های خریداری شده با دام‌های پروار شده را به بهره‌برداران عضو تیم شرکت باز می‌گرداند. بنابراین تفاوت وزن دام‌های خریداری شده و دام‌های پروار شده نیز به عنوان درآمد اجرای این طرح در اختیار اعضای این شرکت قرار خواهد گرفت.

شرکت دیباج‌گستر دامغان بیش از 500 نفر عضو دارد که عمده این اعضا را دامداران دیباجی تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهداف اجرای این طرح عنوان کرد: عدم فروش دام در زمان عرضه بیش از حد و کمک به تنظیم بازار گوشت قرمز، استفاده از علوفه‌های تولیدی از سوی باغداران خرد، حفظ توان دامداران برای نگهداری دام‌ها در زمان خشکسالی و کمک به تولید گوشت باکیفیت در راستای تنظیم بازار گوشت از جمله اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید