Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت ۱۹هزارتن خیار و گوجه‌فرنگی از جالیزارهای قروه

مدیرجهادکشاورزی قروه گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته و برداشت ۳۰ تن خیار و ۴۰ تن گوجه‌فرنگی در هر هکتار زمین، امسال در مجموع در حدود 15 هزار تن خیار و چهار هزار تن گوجه‌فرنگی در قروه برداشت می‌شود.

پیش‌بینی برداشت ۱۹هزارتن خیار و گوجه‌فرنگی از جالیزارهای قروه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  عبدالله عبدالملکی مدیرجهادکشاورزی قروه، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت خیار بوته‌ای و ۱۰۰ هکتار نیز زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته است.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی، همچنین از این میزان، ۲۰ هکتار خیار و تمام جالیزارهای گوجه‌فرنگی به صورت نشایی کشت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر انواع محصولات جالیزی به صورت غرق‌آبی آبیاری می‌شد که این روش موجب هدررفت آب می‌شد اما با جایگزین شدن آبیاری قطره‌ای علاوه بر به صفر رسیدن میزان هدررفت آب، محصول‌دهی مزارع افزایش یافت.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته و برداشت ۳۰ تن خیار و ۴۰ تن گوجه‌فرنگی در هر هکتار زمین، امسال در مجموع در حدود 15 هزار تن خیار و چهار هزار تن گوجه‌فرنگی در قروه برداشت می‌شود.

عبدالملکی در ادامه اظهار کرد: بخشی از محصولات جالیزی قروه پس از برداشت به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و بخش عمده آن به صورت فرآوری به خیارشور و رب تبدیل شده و به بازار سایر مناطق کشور صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم خیار بوته‌ای در بازار قروه به دلیل نوسانات بازار از ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است و هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی نیز بین ۴ تا ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی، قروه بذر مناسب خیار و گوجه‌فرنگی با قیمت مناسب در اختیار جالیزکاران قرار داده و هیچ کمبودی در تامین و توزیع انواع کود شیمیایی نیز وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید