Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

تامین و توزیع نهاده‌ها باید به تشکل‌های کشاورزی واگذار شود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امور مربوط به تامین و توزیع نهاده‌های بخش کشاورزی در راستای تقویت تولید باید به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های این بخش واگذار شود.

تامین و توزیع نهاده‌ها باید به تشکل‌های کشاورزی واگذار شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سید محمد موسوی روز شنبه در بازدید از اتحادیه های تعاونی روستایی و گاوداران شهرستان تاکستان، با اعلام این مطلب افزود: ظرفیت‌های قانونی زیادی در کشور برای سپردن امور غیرحاکمیتی و بخش‌های تصدی‌گری به اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی وجود دارد که از آن‌ها به خوبی استفاده نشده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: برون سپاری امور غیرحاکمیتی کشاورزی از جمله در تهیه و تامین نهاده‌های این بخش از خوراک دام و طیور گرفته تا بذر و نشا و ادوات و ماشین آلات کشاورزی که در حلقه و زنجیره تولید قرار دارند، یک تجربه و الگوی موفق جهانی است که کشورهای توسعه یافته آن را دنبال و پیگیری کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان که همه فرایندها و زنجیرههای قبل، حین و بعد از تولید در اختیار آن‌ها است می‌توانند به بهترین شکل به مدیریت امور خود بپردازند و دولت باید در این میان، نقش نظارت کننده را ایفا کند، البته باید یک سیستم نظارتی مردمی برای شفافیت در امور و پیشبرد کارها در سلامت کامل پیاده سازی شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: موضوع امنیت غذایی در قانون اساسی برخی کشورها حتی ارجح‌تر از امنیت ملی مطرح و در آن‌ها تاکید شده که امنیت غذایی مقدمه ای بر تامین امنیت ملی است.

وی افزود: باید اذعان کرد بخش مهمی از استقلال کشورها در گرو امنیت غذایی آنها است.

موسوی با بیان اینکه کشاورزان و بهره برداران این بخش سرداران و فرماندهان بخش تولید و امنیت غذایی جامعه هستند و همه مدیران موظف به پشتیبانی و حمایت همه جانبه از آنان هستند،افزود: باید همه ظرفیت های قانونی و امکانات کشور به منظور پشتیبانی از تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

این مسوول با ذکر اینکه ضرورتی ندارد دولت در همه امور از جمله تامین نهاده درگیر باشد،گفت: با تقویت تشکل ها، اتحادیه ها و واگذاری امور تصدی گری و غیرحاکمیتی بدون آنها بدون شک اتفاقات خوبی در کشاورزی کشور رخ خواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد: ما باید به دنبال کاهش هزینه‌های تولید، کم کردن قیمت تمام شده در این بخش و ارتقای کیفیت باشیم تا افزایش نقش کشاورزی در اقتصاد کشور و ارتقای امنیت غذایی در کشور رقم بخورد که این مهم با افزایش اختیارات تشکل‌ها و اتحادیه‌ها طبق قانون محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه از تعاونی‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی خواست تا پیگیر دستیابی به دانش و فناوری روز در حوزه‌های خود بوده و اثرگذاری بیشتری در تولید داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید