Iranian Agriculture News Agency

ردیابی آفت سرخرطومی حنایی خرما در شهرستان‌های شرقی استان کرمان

مدیر حفظ نباتات این سازمان گفت: طی بازدیدهای به عمل آمده جهت ردیابی آفت سرخرطومی حنایی خرما توسط کارشناسان حفظ نباتات، متاسفانه این آفت در یکی از تله های نصب شده در روستای چهل تخم شهرستان نرماشیر مشاهده شد.

ردیابی آفت سرخرطومی حنایی خرما در شهرستان‌های شرقی استان کرمان

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، طاهری افزود: این باغ آلوده به مساحت یک هکتار می باشد که سن تعدادی از درختان در حدود 10 سال و مابقی در حدود 40 تا 50 سال می باشد.

طاهری تصریح کرد: با گزارش مشاهده این آفت جلسه هم اندیشی جهت ردیابی و کنترل آفت مذکور در محل سالن همایش آموزش و پرورش شهرستان نرماشیر  با حضور مدیر و کارشناسان شهرستانهای شرقی برگزار شد.

وی اذعان داشت ستاد ردیابی و کنترل آفت قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما در شهرستانها با حضور فرمانداری ها، بخشداریها ، شوراها و نیز همکاران مدیریت شهرستانها جهت برنامه ریزی کنترل آفت و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان دبیر ستاد تشکیل و با بلوک بندی مناطق شهرستان بر اساس نظر کمیته فنی شهرستان و تحت نظر بودن هر بلوک توسط کارشناس آموزش دیده در شهرستان، پایش و ردیابی توسط شبکه های مراقبت و پیش آگاهی شهرستان، انجام مصاحبه تلویزیونی توسط مدیران شهرستانها، توزیع نشریه، بروشور، بنر، آموزش از طریق فضای مجازی و نیز نماز جماعات شهرستانها در خصوص اهمیت مبارزه با آفت و نیز ارسال پیامک به بهره برداران در این زمینه، ایجاد کارگاههای آموزشی در تک تک روستاها و آبادیها و ثبت مستندات توسط کارشناسان شهرستانی، کمک گرفتن از نیروهای بسیج و سپاه... و سایر ارگانها به این آفت ردیابی شود.

وی با بیان اینکه لازم است  درختان آلوده فوری شناسایی و جهت درمان و تیمار درختان اقدامات لازم انجام شود، افزود: امیدواریم با تهیه طرح جامع ردیابی و کنترل آفت توسط استان با همکاری شهرستانها و ارسال فرمون و سایر تجهیزات مورد نیاز از سوی استان به شهرستانهای خرماخیز این آفت کنترل شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید