Iranian Agriculture News Agency

برداشت انجیر در شهرستان ارزوئیه

پور عبدالله سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت محصول انجیر در شهرستان ارزوئیه از اواخر تیر ماه، شروع و تا اواخرمرداد ماه ادامه دارد.

برداشت انجیر در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پور عبدالله سرپرست مدیریت  جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کل سطح زیرکشت باغات انجیر دراین شهرستان 124 هکتار که 113 هکتارآن بارورمی باشد و بطور متوسط از هرهکتار 5/1 تن محصول برداشت و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت قریب به 170 تن محصول برداشت و علاوه بر مصرف داخلی به شهرستانهای سیرجان ، رفسنجان ، کرمان و استان هرمزگان ارسال می گردد .

پور عبدالله افزود: تاکنون از سطح 70 درصد از باغات برداشت انجام و هر کیلوگرم انجیر در محل باغ به قیمت 150000ریال از کشاورزان خریداری می گردد. مناطق عمده کشت انجیر در شهرستان منطقه "گیجوئیه دهسرد" است وانجیر این منطقه بسیار شیرین،خوشمزه وخوش طعم است.

وی ادامه داد: در فصل برداشت انجیر به طور متوسط در هر هکتار زمینه اشتغالزایی بیش از 8 نفر فراهم میشود. ازجمله مشکلاتی که انجیرکاران در سال جاری با آن مواجهند کاهش عملکرد نسبت به سال گذشته به دلیل وزش باد وطوفان وبارندگی در فصل برداشت،که البته بارندگی در فصل برداشت روی کیفیت و قیمت محصول نیز  تاثیرات سوئی داشته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید