Iranian Agriculture News Agency

15 هزار تن گندم آبی و دیم از گندم‌زارهای شهرستان شهرکرد برداشت می‌شود

با شروع برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع شهرستان شهرکرد، پیش‌بینی می‌شود 15 هزار تن گندم برداشت شود.

15 هزار تن گندم آبی و دیم از گندم‌زارهای شهرستان شهرکرد برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: در سال زراعی 400-99 حدود 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان شهرکرد زیر کشت گندم آبی و دیم رفته بود که به دلیل کاهش بارندگی و تشدید خشکسالی و همچنین سرمازدگی حدود 24 درصد از مزارع گندم آبی و 60 درصد از مزارع گندم دیم شهرستان دچار خسارت شد.

فرهاد رفیعی سطح برداشت گندم شهرستان را 5 هزار و 170 هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به متوسط عملکرد گندم آبی شهرستان که 4 تن در هکتار و گندم دیم 1 تن در هکتار است پیش‌بینی می‌شود 15 هزار تن گندم از مزارع شهرستان شهرکرد برداشت شود.

وی گفت: ارقام پیشگام، میهن و حیدری از مهمترین ارقام گندم آبی کشت شده و سرداری و صدرا نیز مهمترین رقم‌های گندم دیم  در شهرستان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: استفاده از بذرهای اصلاح شده و عاری از علف هرز با قابلیت تولید بالا، رعایت تناوب، عمق کاشت و تراکم مناسب بذر، آبیاری به موقع، مبارزه به موقع با آفات، بیماریها و علفهای هرز، تغذیه گیاهی مناسب، استفاده از ادوات کشاورزی مکانیزه از جمله عوامل تأثیرگذار در افزایش تولید هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید