Iranian Agriculture News Agency

توسط کشاورزان پیشرو کشور مطرح شد؛

پیشگیری از کمبود نهاده‌ها با تامین علوفه‌ از زمینه‌های زیر کشت کشاورزان

سه نفر از کشاورزان پیشرو در شانزدهمین رویداد (ملی) مجازی کشاورزی؛ ترویج تاب آوری در خشکسالی که صبح امروز در موسسه آموزش ترویج کشاورزی برگزار شد، سخنرانی کردند.

پیشگیری از کمبود نهاده‌ها با تامین علوفه‌ از زمینه‌های زیر کشت کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا، سید احمد بلندنظر کشاورز پیشرو استان قم در شانزدهمین رویداد (ملی) مجازی کشاورزی؛ ترویج تاب آوری در خشکسالی، گفت: پس از ۴۹ سال تجربه بنده اعلام می کنم برای نجات کشاورزی کشور نیاز به برنامه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت است تا در زمان تعیین شده اجرا شود.

وی ادامه داد: اجرایی شدن این برنامه ها باید با توجه ویژه به سه مسئله «آب مجازی در کشور»، «کشت برون مرزی» و «برنامه نظام ملی کشت» تدوین و اجرایی شود.

در این مراسم حسین زارع کشاورز پیشرو استان اصفهان استفاده از محصولات کم آب بر آب  و تامین علوفه‌های دام از زمینه‌های زیر کشت خود کشاورزان را  به منظور پیشگیری از کمبود نهاده و آسیب کمتر به دام‌ها در زمان خشکسالی بسیار موثر عنوان و استفاده از آبیاری تیپ و سیستم های نوین آبیاری را از تجربه های موفق خود در مقابله با موضوع خشکسالی معرفی کرد.

در ادامه این مراسم، زهرا سلطان پناه کشاورز پیشرو استان یزد نیز گفت: احیای بیش از ۵۰۰ هکتار مراکز تخریب شده منابع طبیعی و همچنین افزایش ایجاد فضای سبز در روستا که باعث افزایش درآمد بانوان روستایی شده از فعالیت های انجام شده در این استان است.

وی  تغییر ساعت آبیاری از روز به شب برای جلوگیری از تبخیر، کوددهی مناسب و بیمه محصولات کشاورزی  را از مهمترین فعالیت‌ها برای مبارزه با خشکسالی در روستای خود عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید