Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امورعشایرآذربایجان‌غربی:

336 روستای آذربایجان غربی عشایر نشین هستند

مدیرکل امورعشایرآذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 336 روستای استان ویژه عشایر است، گفت: 20 هزار و 444 خانوار عشایری با بیش از 104 هزار نفر جمعیت در این استان زندگی می کنند.

336 روستای آذربایجان غربی عشایر نشین هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی ناجی در مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست اداره کل امور عشایر استان که با حضور مدیر حراست سازمان امور عشایر ایران برگزار شد ، با اعلام این مطلب ، ضمن اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های عشایر استان افزود : اذربایجان غربی بعد از استان های فارس و خوزستان جایگاه سوم کشوری را از نظر جمعیت عشایری به خود اختصاص داده است که با دارا بودن بیش از دو میلیون واحد دامی 25 درصد از تولیدات گوشتی و فراورده های دامی استان را تامین می کنند.

مدیرکل امور عشایر استان با اشاره به چارت تشکیلاتی اداره کل امور عشایر استان، بیان کرد: اداره کل امور عشایر استان با دارا بودن 7 اداره شهرستانی و 3 نمایندگی و 5 رابط و 10 شرکت تعاونی عشایری در حال خدمت رسانی به جامعه عشایری است و توانسته با امکانات محدود در زمینه منابع انسانی و سایر امکانات و تجهیزات فنی و خدماتی، اقدامات موثری را در زمینه عمرانی و ارایه تسهیلات کم بهره به جامعه عشایری تا کنون انجام دهد.

وی اظهارکرد:  از اعتبارات سال 99 حدود 40 میلیارد ریال جذب شده و پروژه های بسیار خوبی اجرا شده است که امسال نیز از محل اعتبارات بند ه تبصره 4 حدود یک میلیارد و 450 میلیون تومان برای تامین آب شرب عشایر جذب شده است.

 ناجی افزود: در سال جاری ۱۵۰ دستگاه پکیج خورشیدی به صورت رایگان برای مصارف خانوار عشایری تامین شده که توزیع آن در بین عشایر استان آغاز شده است.

مدیرکل امور عشایر استان با اشاره به نقش و اهمیت حراست در دستگاههای اجرایی عنوان کرد: عدم وجود حراست بی شک سلامتی سیستم را دچار چالش خواهد نمود و حراست به عنوان بازوی یک سازمان  در امر پیشگیری از مشکلات عمل می کند.

سلیمی مدیر حراست سازمان امور عشایر ایران نیز  در ادامه وظیفه حراست را رصد دقیق فعالیت های سازمانی و مراقبت از سیستم و پاسخگویی دانست و گفت: نگاه حراست تصمیم ساز است و به عنوان چشم تیزبین سیستم باید به وظایف خود عمل نماید.

در پایان مراسم، وحید بهمنش به عنوان مسئول حراست اداره کل امور عشایر استان آذربایجان غربی معرفی شد و از زحمات مدیر سابق این سمت قدر دانی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید