Iranian Agriculture News Agency

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد:

توجه به نقش آموزش در مدیریت بحران جامعه کشاورزی کشور

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، گفت: تاب آوری باید در دستور کار مدیریتی قرار بگیرد تا در جامعه تبدیل به یک جریان شود؛ توجه ویژه به نقش آموزش در بحران بسیار کارساز است.

توجه به نقش آموزش در مدیریت بحران جامعه کشاورزی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، علی‌اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در شانزدهمین رویداد ملی (مجازی) کشاورزی؛ ترویج تاب آوری در خشکسالی، اظهار کرد: در این رویداد ملی اساتید دانشگاه، محققان، مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط و کشاورزان پیشرو شرکت کرده‌اند که این خود دستاورد مهمی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که از تجارب عملی کشاورزان پیشرو نهایت استفاده را ببریم که این تجارب منجر به سود و منفعت برای آنها شده است.

مویدی توصیه کرد: اینگونه رویدادهای تخصصی کشاورزی در قالب یک کارگروه فنی متشکل از کمیته علمی پیگیری شود تا هم سبب استمرار  شده و هم موضوعات نوآورانه، خلاقانه و تجارب جدید بتواند به بخش کشاورزی کشور کمک شایانی کند.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: ما ترویجی ها نباید در حاشیه باشیم بلکه باید در متن موضوع قرار بگیریم چرا که آموزش و ترویج از مروجان در عرصه تا محققان و پژوهشگران به هم متصل هستند و رسالت اصلی آموزش و ترویج کشاورزی؛ ترویج و اطلاع رسانی سریع و انتقال دانش به کشاورزان است.

 وی؛ نتایج این جلسه  را که سبب شناخت مدیریت ریسک، بحران، شناخت شیوه‌های تاب آوری، افزایش شناخت و کاهش بحران ها می‌شود، بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: توجه به دانش بومی، ابتکارات و خلاقیت کشاورزان موفق در کشور و همچنین تلفیق دانش بومی و تجارب ملی و بین المللی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: ما نباید از تجربه‌های کشاورزان فرهیخته خود غافل بمانیم بلکه باید برنامه‌های ملی و تحقیقاتی را در راستای نیازهای جامعه کشاورزی تدوین کنیم.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص بحث تاب آوری، گفت: تاب آوری باید در دستور کار مدیریتی قرار بگیرد تا در جامعه تبدیل به یک جریان شود؛ توجه ویژه به نقش آموزش در بحران بسیار کارساز است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید