Iranian Agriculture News Agency

اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آبرسانی سیار باغات چادگان

رئیس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: در راستای مقابله با خشکسالی باغات شهرستان چادگان مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این شهرستان اختصاص یافت

اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آبرسانی سیار باغات چادگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهدی ارپناهی اظهار داشت: به دلیل مشکلات ناشی از کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی در شهرستان چادگان ۸۰۰ هکتار از باغات شهرستان چادگان در معرض خشک شدن قرار گرفت که با اختصاص اعتبار برای آبیاری سیار به باغات از خشک شدن درختان جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان چادگان در ادامه بیان داشت: محصولات باغی شهرستان چادگان انواع میوه از قبیل گردو، هلو، بادام، آلبالو و زردآلو هستند که ۵۵۰ هکتار در بخش مرکزی و ۲۵۰ هکتار در بخش چناررود قرار دارند.

وی ادامه داد: اعتبار تخصیص‌یافته ۵۰ درصد آورده باغدار و ۵۰ درصد کمک دولت است که به شهرستان تخصیص‌یافته است و از خسارت ۱۶ میلیارد تومانی به باغداران شهرستان جلوگیری می‌شود.

ارپناهی گفت: آبیاری باغات با استفاده از تانکرهای اجاره‌ای در حال اقدام است که انتظار داریم باغداران با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به پرداخت۵۰ درصدی حق آب اقدام کنند.

رئیس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان چادگان عنوان کرد: با توجه به اینکه درختان میوه باغات این شهرستان از قدمت بالایی برخوردار هستند چنانچه آسیب ببینند خسارت سنگینی به باغداران وارد می‌شود.

وی در پایان مطرح کرد: در مرحله اول اعتبار تخصیص‌یافته برای آبیاری باغات شهرستان چادگان یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان است که با اجرای آبرسانی سیار به باغات اعتبار مرحله دوم هم ادامه خواهد داشت تا باغات دیگر نیاز به آب نداشته باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید