Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۴۰ تا ۴۵ تن طالبی از مزارع شهرضا

برداشت طالبی در شهرضا تا ۱۵ مرداد ادامه دارد.

برداشت ۴۰ تا ۴۵ تن طالبی از مزارع شهرضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه امسال در ۲۲۰ هکتار از مزارع شهرضا طالبی کشت شده است، گفت: به طور متوسط، ۴۰ تا ۴۵ تن از هر هکتار برداشت می‌شود.

امیر صفرپور، درآمدِ ناخالصِ طالبی کارانِ شهرضا را ۵۵ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: با توجه به کیفیت، هر کیلو طالبی بین ۶ تا ۸ هزار تومان از مزرعه دار خریداری می‌شود.

وی گفت: تمام مزارعِ کشتِ صیفی در این شهرستان به آبیاری نوین و تحت فشار مجهز شده است.

آقای صفرپور گفت: محصول طالبی و گرمکِ شهرضا علاوه بر مصرف شهرستانی، با توجه به کیفیت خوب و بهره‌مندی از بازارپسندیِ مناسب، در میادینِ میوه و تره‌بارِ استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و کرمان نیز عرضه می‌شود.

از مجموع ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی شهرضا، چهار هزار و ۷۰۰ هکتار به کِشت پاییزه و دو هزار و۳۰۰ هکتار به کشت بهاره اختصاص دارد.

۴۵۰ حلقه چاه کشاورزی و ۱۱۰ رشته قنات، آب بخش کشاورزیِ شهرستانِ شهرضا را تامین می‌کنند و به طور میانگین، در هرثانیه، ۶ لیتر آب از این منابعِ آبی برداشت می‌شود.

همچنین، هفت هزار و ۵۰۰ بهره بردارِ شهرضایی در بخش زراعت و باغبانی از جمله انار، هنداونه، خیار، خربزه، طالبی و سبزی و صیفی‌جات این خطه فعال هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید