Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم اسفراین در مجلس:

دولت جدید به قانون قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی توجه کند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت جدید به قانون قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی توجه ویژه داشته باشد.

دولت جدید به قانون قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی توجه کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، حسین پور در ارتباط با قیمت گذاری محصول گندم برای سال آینده اظهارکرد: برای قیمت گذاری محصول گندم از گذشته بین دولت و مجلس اختلاف نظر وجود داشت تا اینکه مجلس قانون را اصلاح کرد و در قانون جدید برای قیمت گذاری این محصول نمایندگان مجلس، وزارت جهاد کشاورزی و خبرگان و تشکل های کشاورزی تصمیم گیری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمی شود برای محصول گندمی که کشاورز تولید کننده آن است، برای قیمت گذاری در آن نقشی نداشته باشد و از دولت نیز درخواست کردیم که برای این موضوع کشاورزان را نیز دخال دهند.

حسین پور افزود: اما برای قیمت گذاری گندم برای سال جاری دولت به این قانون عمل نکرد و در ابتدا رقم کمتر از پنج هزار تومان را اعلام کرده بود که رقم بسیار اندکی بود.

وی با اشاره به اینکه نیاز کشور به گندم ۱۲ میلیون تن است و در سال گذشته دولت هشت میلیون تن را خریداری و مابقی را وارد کرده بود، ادامه داد: چرا نباید قیمت مناسبی برای خرید گندم از کشاورزان در نظر گرفته نشود که کشاورز راغب به تولید بیشتر گندم شود و امر وادرات نیز صورت نگیرد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس اظهارکرد: با توجه به اوضاع تحویل گندم به مراکز خرید در سال جاری، پیش بینی می شود بیشتر از حدود پنج میلیون تن گندم تحویل داده نشود و مابقی تا ۱۲ میلیون تن باید از خارج کشور تامین شود و آیا دولت امسال می تواند این مقدار گندم را با قیمت سال گذشته وارد کند؟

وی تصریح کرد: مجلس پیشنهاد رقم هفت هزار تومان را برای خرید گندم امسال ارائه داد اما موافقت نشد و با رقم پنج هزار تومان بسته شد و از دولت جدید درخواست داریم تا برای قیمت گذاری گندم برای سال آینده قانون مذکور را مورد توجه قرار داده و از کشاورزان نیز نظر خواهی شود تا مشکل امسال به وجود نیاید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید