Iranian Agriculture News Agency

استفاده درست از ریز مغذی‌ها عملکردباغات را بهبود می‌بخشد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان استفاده از ریز مغذی‌ها را برای بهبود عملکرد باغات بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: استفاده از کود‌های فسفاته وپتاسه و همچنین محلول پاشی در چند مرحله و چال کود در زمستان، باردهی و کیفیت محصول تولیدی را افزایش می‌دهد و درختان را به سرمای دیر رس بهاره مقاوم می‌کند.

استفاده درست از ریز مغذی‌ها عملکردباغات را بهبود می‌بخشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان با اشاره به آغاز برداشت ارقام زودرس انگور در تاکستان‌های استان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۳۰ هزار تُن انگور از سطح باغات بارده برداشت شود.

وی تولید ارقام جدید را یکی از راهکار‌ها برای سازگار با اقلیم استان عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر ۳۰ رقم انگور مختلف مقاوم به سرما در استان کاشته شده که هم اکنون به باردهی رسیده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۱ هزار تن از انگور استان به کشمش تبدیل می‌شود، گفت: بیشترین انگور کشمشی استان در شهرستان‌های فاروج و شیروان و انگور کلاهداری نیز در منطقه بدرانلوی بجنورد تولید می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: ارقام عمده انگور استان شامل کلاهداری، کشمشی، عسکری، لعل، انگور سیاه و پیکامی است ودر چند سال اخیر نیز ارقام جدید از جمله سردشت، بیدانه قرمز، شاهانی قرمز، یاقوتی، کندری، لعل، دیوانه و سپیداری به مرحله تولید رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید