Iranian Agriculture News Agency

برداشت زغال اخته از باغات قزوین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از آغاز عملیات برداشت زغال اخته از سطح باغات این شهرستان خبر داد.

برداشت زغال اخته از باغات قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید صالحی با اعلام این خبر افزود: سطح زیر کشت باغات زغال اخته تحت پوشش شهرستان قزوین بیش از ۷۱۰ هکتار و با عملکرد محصول بیش از ۴ تن در هکتار است.

وی اضافه کرد: معمولا هر ساله بیش از ۳ هزار تن محصول زغال اخته از سطح باغات شهرستان قزوین برداشت می‌شود ولی متاسفانه در بهار سال جاری، بخشی از این باغات دچار سرمازدگی صد در صد شدند؛ از این رو پیش‌بینی می‌شود امسال تولید این محصول کاهش یابد.

صالحی خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول در سطح استان متعلق به شهرستان قزوین و مناطق الموت و طارم سفلی این شهرستان است که در منطقه الموت روستاهای بخش رودبار شهرستان شامل روستاهای هیر و ویار و در منطقه طارم سفلی دهستان کوهگیر روستای یوزباش چای بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین به مزایای میوه زغال اخته اشاره و بیان کرد: محصول زغال اخته شهرستان قزوین بدلیل عدم استفاده از کود و سموم شیمیایی پتانسیل دریافت استاندارد محصول گواهی شده را دارد و با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی طی سال های گذشته مورد اقبال عموم مصرف کنندگان قرار گرفته است.

شایان ذکر است، استان قزوین رتبه اول سطح زیرکشت و تولید محصول زغال اخته را در کشور دارا است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید