Iranian Agriculture News Agency

فصل دروی خوشه های طلایی از گندم زارها

مدیرجهادکشاورزی بوئین میاندشت از ب آغاز رداشت گندم از هشت هزار هکتار گندم زار‌های بوئین میاندشت خبر داد.

فصل دروی خوشه های طلایی از گندم زارها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدتقی فرهادی مدیرجهادکشاورزی بوئین میاندشت با اشاره به شروع برداشت گندم ازمزارع این شهرستان گفت:ازمجموع ۸ هزارهکتار وسعت زیر کشت گندم ۲ هزارهکتار گندم آبی و ۶ هزارهکتار به صورت دیم است.

 فرهادی افزود: متوسط عملکرد گندم آبی شهرستان ۴ تن درهکتار وگندم دیم ۸۰۰ تا یک تن در هکتار است، اما متاسفانه به در پی کاهش بارندگی وتداوم خشکسالی خسارت‌های زیادی به دیم زار‌های منطقه وارد شده است و گندم دیم قابل برداشتی وجود ندارد.

وی نرخ هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم را ۵۰ هزار ریال برشمرد و گفت: درحال حاضر یکی ازمراکز خرید تضمینی گندم درشهرستان فعال شده است و درصورت استقبال کشاورزان مراکزدیگری نیز راه اندازی می‌شود.

راه اندازی مزرعه تولیدبذر گندم دیم 

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی بوئین میاندشت نیز از راه اندازی مزرعه تولیدبذر گندم دیم خبر داد و گفت: شهرستان بوئین میاندشت امسال به عنوان تنها شهرستان استان اقدام به تولید بذر جدید با عنوان هشترود کرده است.

حسن ریاحی افزود: مزرعه تولیدبذر گندم در وسعت ۲۰ هکتار، را یک کشاورز راه اندازی کرده و عملکرد آن حدود ۳ تن در هر هکتار است.

وی گفت: مقاومت بالا درمقابل بی آبی وکم آبی و افزایش عملکرد در هر هکتار از مزایای بذر هشترود است که پس از برداشت و  بوجاری تحویل جهاد کشاورزی استان می‌شود تا بین کشاورزان توزیع شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید