Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر فارس خبر داد:

توزیع پنل های خورشیدی در مناطق قشلاقی عشایری فارس

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و مدیریت سبز 1850 دستگاه پنل خورشیدی در مناطق قشلاقی عشایری این استان توزیع شده است.

توزیع پنل های خورشیدی در مناطق قشلاقی عشایری فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح ا... بهرامی با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه و صرفه جویی در منابع انرژی و بهرهمندی از انرژی های پاک، تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان این پنل ها در مناطق عشایری توزیع شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مناطق عشایری به علت فاصله زیاد از خطوط انتقال برق امکان برق رسانی برای آنها غیر ممکن و اسکان دشوار بوده است، بیان کرد: اقدام مذکور نیازهای عشایر آن مناطق را رفع می کند.

به گفته وی؛ ادامه استفاده از سوخت های فسیلی، گسترش بیماری های تنفسی و مشکلات محیط زیستی به دنبال داشته است که بهره گیری از انرژی های پاک می تواند آینده بهتری را برای جامعه عشایری رقم بزند.

مدیر کل امور عشایر استان فارس به مشارکت همگانی عشایر و مسئولین برای گذر از خشکسالی نیز گریزی زد و افزود: خشکسالی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم، برای عبور از این بحران همکاری تمام دستگاه های اجرایی از مهم ترین اولویت ها است.

او تاکید کرد: توزیع پنل های خورشیدی و خانه های بهداشت عشایر سیار از جمله اقدامات مهم سایر دستگاه های اجرایی است که به تدریج انجام می گیرد.

بهرامی که در دیدار با عشایر شهرستان اقلید سخن می گفت، ابراز کرد: خرید دام مازاد و حذفی دامداران عشایری، توزیع علوفه، آبرسانی سیار و پرداخت تسهیلات از برنامه های مهم در حال اجرا برای حمایت از جامعه عشایری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید