Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور اراضی خبر داد:

رفع تداخل 193 هزار هکتار از زمین‌های کشور

رئیس سازمان امور اراضی گفت:‌ از ابتـدای اجرای مقررات مــاده ۵۴ قـانون رفع موانع تولیـد رقابت‌پـذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تا پایان تیر ماه امسال، ۹۵۸ پلاک بـه مســـاحت تقریبی دو میلیون و ۲۲۰ هزار هکتـار برای اصلاح اسناد به ادارات ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری اسـتان‌ها ابلاغ و مســـاحــتی در حدود ۱۹۳ هزار هکتـار رفـع تـداخـل شـــده که در سامانه جامع امور اراضی بارگذاری شده است.

رفع تداخل 193 هزار هکتار از زمین‌های کشور

به گزارش ایانا و به نقل از  سازمان امور اراضی کشور، علیرضا اورنگی خاطرنشان کرد: از ایـن میزان در حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار اراضـــی ملی و ۷۳۰ هزار هکتار اراضـــــی غیرملی تثــبیت شده است.

وی ادامه داد: در سه‌ ماهۀ نخست سال جاری نیز ۱۴۵ پلاک در کارگروه‌های رفع تداخلات شهرستانی بررسی شده است که ۵۵ پلاک آنها به کمیسیون‌های استانی ارسال شده است که شامل ۱۸۷ هزار هکتار می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی در پایان گفت: در فرآیند بررسی این پلاک‌ها در کمیسیون‌های استانی،‌۱۳۰ هزار هکتار اراضی ملی و ۵۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی تثبیت شده است. بنابراین مساحت اراضی رفع تداخل شده در کمیسیون‌های استان در مدتی یاد شده به ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید