Iranian Agriculture News Agency

شهرستان بم از نظر گلخانه‌های هیدروپونیک در استان (بجز منطقه جنوب) مقام سوم را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان 20 هکتار میباشد ورتبه شهرستان در استان (بجز منطقه جنوب) از نظر کشت هیدروپونیک سوم است.

شهرستان بم از نظر گلخانه‌های هیدروپونیک در استان (بجز منطقه جنوب)   مقام سوم را دارد

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، معقول  گفت: بیش از 80 درصد از گلخانه های این شهرستان هیدروپونیک هستند و از مزایای این نوع گلخانه ها، این است که: برداشت مصحول در گلخانه 10 برابر کشت در فضای باز است و برداشت در گلخانه کشت هیدروپونیک دو برابر گلخانه با کشت خاکی است.

وی گفت: گلخانه های خاکی وهیدروپونیک از لحاظ هزینه کرد احداث اختلافی باهم ندارند وبرگشت سرمایه در گلخانه هیدروپونیک نسبت به خاکی سریعتر است ودر مدت زمان کوتاهتری سرمایه برگشت می نماید.

ایشان ادامه داد: به علت نوسانات بازار و قیمت آهن آلات هزینه های احداث گلخانه هیدروپونیک 35 تا 40 درصد بیشتر از گلخانه خاکی است و محصول تولیدی گلخانه هیدروپونیک نسبت به خاکی از سلامت بیشتری برخوردار می باشد.

معقول خاطر نشان کرد: از 20 هکتار گلخانه های شهرستان حدود 80 درصد به کشت گوجه فرنگی و حدود 20 درصد به کشت خیار اختصاص دارد.

گفتنی است : برنامه های شهرستان جهت توسعه  گلخانه های شامل، اصلاح بازار فروش وصادرات محصول، تخصیص تسهیلات بلند مدت با نرخ سود کم، برگزاری دوره های آموزشی وتخصصی برای گلخانه داران و برگزاری کلاسهای آموزشی وترویجی می باشد

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید