Iranian Agriculture News Agency

هفت هزار تن نهاده دامی بین دامداران چهارمحال و بختیاری توزیع شد

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخش زیادی از دام‌های استان به مراتع وابسته است، گفت:در سال جاری تاکنون هفت هزار تن نهاده دامی بین دامداران سنتی توزیع شد.

هفت هزار تن نهاده دامی بین دامداران چهارمحال و بختیاری توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیمی گفت: به دلیل خشکسالی و کاهش تولیدات زراعی تولیدات دامی کاهش یافت و جبران خسارت دامداران در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، توزیع نهاده دامی بین دامداران برای تامین خوراک دام یکی از حمایت‌های بخش کشاورزی است تا میزان خسارت به این قشر کاهش پیدا کند.

وی به خرید تضمینی دام مازاد دامداران به عنوان یک بسته حمایتی اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور انجام خواهد شد.

ابراهیمی اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۰ هزار راس دام مازاد در استان وجود دارد که با خرید تضمینی بخشی از این تعداد مشکلات دامداران تا حدی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی به اجرایی نشدن مصوبه افزایش قیمت شیر به ۶۴هزار ریال اشاره کرد و گفت: این امر خسارت زیادی به دامداران به خصوص دامدارن صنعتی وارد کرده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش تولید گندم در استان به دلیل خشکسالی افزود: با توجه به کاهش میزان تولیدات در بخش زراعی خرید تضمینی گندم در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:تاکنون بیش از هشت هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شده و هفت درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید