Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برداشت گوجه فرنگی از مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شروع عملیات برداشت گوجه فرنگی از مزارع کشاورزی استان خبر داد.

برداشت گوجه فرنگی از مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر افزود: در سال جاری، برنامه ابلاغی کشت گوجه فرنگی از سوی وزرات متبوع برای استان قزوین ۶ هزار هکتار با تولید ۳۴۴ هزار تن تعیین شده است.

وی اظهار داشت: در همین راستا با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص کشت گوجه فرنگی با در نظر گرفتن شرایط خشکسالی سال جاری و کمبود آب و جلوگیری از برداشت غیر مجاز از منابع آبی موجود در سطح استان، در سال جاری حدود ٥ هزار و ۱٥۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت گوجه فرنگی رفته است.

بنیادی اضافه کرد: علیرغم کاهش ۱۴ درصدی برنامه اجرایی کشت گوجه فرنگی نسبت به برنامه ابلاغی، پیش بینی می‌شود حدود ۳۱۰ هزار تن گوجه فرنگی در سطح استان تولید شود که بالغ بر ۹۰ درصد برنامه تولید ابلاغی خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین درادامه گفت: در سال زراعی جاری با توجه به تامین بذور اصلاح شده از سوی مراکز مورد تائید فروش و توزیع بذر در استان، شاهد افزایش این محصول در واحد سطح به جهت استفاده از ارقام اصلاح شده و مراقبت های به‌زراعی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت خواهیم بود.

بنیادی یادآور شد: بیشترین سطح زیرکشت گوجه فرنگی در سطح استان به ترتیب در شهرستان‌های تاکستان با سطح زیرکشت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار، قزوین حدود ۹۰۰ هکتار و بوئین زهرا ۸۸۰ هکتار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید