Iranian Agriculture News Agency

باغداران خراسان شمالی برای جلوگیری از تبخیر آب مالچ طبیعی ایجاد کنند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از باغداران خواست با توجه به خشکسالی و کاهش منابع آبی و برای جلوگیری از تبخیر رطوبت در پای درختان مالچ طبیعی ایجاد کنند.

باغداران خراسان شمالی برای جلوگیری از تبخیر آب مالچ طبیعی ایجاد کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: کشاورزان می توانند با تلنبار کردن کاه و کلش، علف های هرز، برگ درختان و یا هر پوشش دیگری در پای درختان جلوی تبخیر را بگیرند.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم، کاهش بارندگی ها و کاهش منابع آبی کشاورزان را  با مشکلاتی مواجه کرده است افزود: بهره برداران بخش کشاورزی باید برای مدیریت بحران به توصیه های کارشناسان بخش کشاورزی و کشاورزان باتجربه توجه کنند تا با برخی از اقدامات علمی و اصولی بخشی از خسارت از ناحیه خشکسالی را کاهش دهند.

شریکیان در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد سایبان در باغ ها نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر با سرماهای زودرس و دیر رس، نوسانات دمای هوا و کاهش منابع آبی مواجه هستیم باید بتوانیم باغ ها را نیز به محیط های کنترل شده تبدیل کنیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: هم اینک در برخی از استان ها با سازه هایی بر روی باغ ها سایبان ایجاد کرده اند که باید این روش های جدید را در بین کشاورزان توصیه کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید