Iranian Agriculture News Agency

برداشت بذر پیاز و ست پیاز خوراکی از مزارع شهرستان بردسیر

هرساله در فصل بهار اراضی زیادی جهت کاشت ست پیاز در این شهرستان آماده سازی و در هرهکتار حدودا 150 کیلو بذر پیاز کاشته می شود و ابیاری آنها عمدتا توسط سیستم تحت فشار و نوار تیپ صورت میگیرد .

برداشت بذر پیاز و ست پیاز خوراکی از مزارع شهرستان بردسیر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، سبک خیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در سال زراعی جاری میزان 25 هکتار از اراضی تحت کشت ست پیاز خوراکی قرارگرفته که براورد می شود از هر هکتار 50 تن برداشت گردد.

وی گفت: این بذرها در اردیبهشت ماه کاشت می گردند و مدت یک هفته جوانه زده و رشد می کند و طی سه ماه یعنی در تیرماه آماده برداشت می گردند . سپس تا مهرماه جهت کاشت در زمین اصلی در محل خنکی دوره خواب خود را طی می کنند .

سبک خیز ادامه داد: این میزان ست تولیدی در هر هکتار جهت کاشت 50 هکتار از اراضی شهرستانهای جیرفت و کهنوج و بندرعباس در مهرماه و نهایتا آبان ماه ارسال و در دیماه آماده برداشت می باشند وجهت مصرف در بازار داخلی و حتی صادرات به کشورهای همسایه عرضه می گردد.

به گفته مدیر جهادکشاورزی بردسیر در سال جاری میزان 2 هکتار تحت کشت پیاز جهت تهیه بذر قرار گرفته که پیش بینی می گردد از هرهکتار تقریبا 800 کیلو بذر برداشت گردد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید