Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد:

آماده باش 573 دستگاه کمباین برداشت برنج در محمودآباد/ برداشت مکانیزه 95 درصدی

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از آماده باش 573 دستگاه کمباین برداشت برنج در این شهرستان خبر داد.

آماده باش 573 دستگاه کمباین برداشت برنج در محمودآباد/ برداشت مکانیزه 95 درصدی

به گزارش حبرنگار ایانا در مازندران، محمد هادی زاده از آماده باش 573 دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: استفاده از این نوع کمباین‌ها سبب سهولت در برداشت شالی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: با بهره‌گیری از مکانیزاسیون در کشت برنج شاهد افزایش 10 درصدی عملکرد این محصول خواهیم بود.

هادی زاده با بیان اینکه برنج یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار کرد: سختی‌ها و تلاش‌های فراوانی از مرحله کاشت تا برداشت برنج وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال 12 هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان عملیات کشت مجدد و پرورش رتون انجام شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: محصول حاصل از پرورش رتون دارای کیفیت بالاتر و ارزش غذایی و بازار پسندی بهتری نسبت به کشت اصلی بوده و از ارزش اقتصادی بیشتری نیز برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد پیش بینی کرد امسال 68 هزار تن برنج سفید در کشت اول و دوم (پرورش رتون) در شالیزارهای این شهرستان تولید و 95 درصد اراضی بصورت مکانیزه برداشت شود.

وی استفاده از کمباین‌های ویژه برداشت برنج را سبب کاهش ریزش و افزایش سرعت برداشت محصول دانست و تصریح کرد: از دیگر فواید این روش برداشت، افزایش سرعت برداشت محصول، افزایش کیفیت برنج در هنگام برداشت نسبت به دیگر روش‌ها، کاهش هزینه برداشت و در نهایت افزایش درآمد برنج‌کاران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید