Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی کوارعنوان کرد:

"ترکمن 4" در تاکستان های کوار به بار نشست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: یک باغ انگور با رقم تجاری "ترکمن 4" برای اولین بار در این شهرستان به بار نشسته و محصول آن برداشت می شود.

"ترکمن 4" در تاکستان های کوار به بار نشست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالرسول جوکار با اشاره به سطح دو هکتاری این باغ جدید الاحداث تصریح کرد: پیش بینی می شود بتوان پس از اقتصادی شدن تولید از هر هکتار این باغ مقادیر بسیار قابل توجهی محصول برداشت و روانه بازار کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه انگور رقم "ترکمن 4" از ارقام بی دانه، سیاه رنگ و "میان رس"  است، اظهار کرد: محصول این رقم با توجه به خصوصیات خود از بازار پسندی بالایی در بازار های داخلی و خارجی برخوردار است و علاوه بر مصرف تازه خوری، پس از فرآوری به عنوان کشمش نیز مصرف دارد.

جوکار به سطح زیر کشت 6500 هکتاری تاکستان های شهرستان کوار با عمده ارقام ریش بابا نیز اشاره کرد و افزود: طرح تجاری سازی تولید در باغ های انگور این شهرستان با احداث 60 هکتار باغ جدید با ارقام تجاری "ترکمن4" و "سردشت" در دست انجام است.

به گفته وی؛ به کارگیری روش های نوین باغداری در تاکستان های شهرستان کوار نیز دنبال و ترویج می شود از این رو تا کنون 15 هکتار از باغ های جدید انگور با ارقام تجاری به سیستم داربستی تجهیز شده اند که با بهبود مدیریت باغ افزایش تولید در آنها انتظار می رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید