Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام:

توزیع ۱۵هزار تن نهاده دامی بین مرغداران ایلام

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵ هزار تن نهاده بین مرغداران استان توزیع شد.

توزیع ۱۵هزار تن نهاده دامی بین مرغداران ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، محمد علی اقدسی اظهار داشت: با توجه به تصمیم وزارت جهادکشاورزی از سال کذشته نحوه ی توزیع نهاده ها مورد نیاز بخصوص واحدهای مرغداری در سامانه بازارگاه انجام می شود و مرغداران با وارد کردن اطلاعات مرغداری ها و میزان جوجه ریزی ها برابر استاندارد، نهادهای مورد نیاز را در موعود مقرر خریداری و دریافت می کنند.

وی افزود: طی خرداد ماه سالجاری به سبب کاهش ۹۰ درصدی جوجه ریزی صادرات مرغ به استان های همجوار متوقف شد. اما قبل از این تاریخ روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ تن مرغ مازاد به صورت مرغ زنده یا کشتار روز صادر می شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام بیان داشت: خشکسالی کم سابقه و بی سابقه سال زارعی جاری سبب وارد شدن خسارت ۸۵۰ میلیارد تومانی به سطح مزارع کشاورزی گندم و حبوبات استان شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس بین ۷۰ تا۱۰۰ درصد مزارع ۸۵ هزاری اراضی گندم دیم و ۲۰ درصد مزارع گندم و کلزا آبی خسارت وارد شد.

اقدسی خاطرنشان ساخت:  آن دسته از کشاورزانی که که زمین های کشاورزی انان تحت پوشش بیمه است و دچار خشکسالی شده است می توانند با مراجعه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به براورد میزان خسارت اقدام و پس ار ارزیابی خسارت را از طریق صندوق بیمه کشاورزان دریافت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین کشاورزانی که زمین های کشاورزی آنها فاقد بیمه است بر اساس میزان سطوح خسارت وارد شده به سازمان مدبرت بحران استان و کشور گزارش شده تا چناچه خسارتی در این خصوص در نظر گرفته شد به این افراد تعلق گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید