Iranian Agriculture News Agency

به منظور تغییر الگوی کشت؛

کاشت آزمایشی 3 نهال استوایی در داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای اولین بار نهال های آناناس، پاپایا و گوآوا در محیط یک گلخانه در این شهرستان به صورت آزمایشی کشت شده است.

کاشت آزمایشی 3 نهال استوایی در داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد رضا صالحی با اشاره به اینکه این اقدام به منظور تغییر الگوی کاشت محصولات گلخانه ای در شهرستان داراب صورت گرفته است، تصریح کرد: با بهره گیری از اعتبارات یارانه نهال سال 1399 مبالغ تهیه نهال های کشت بافت تامین و به فرد متقاضی در بخش جنت این شهرستان پرداخت شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه میوه های این نهال های تازه کاشت استوایی گران قیمت و لوکس هستند، اظهار کرد: در صورت به ثمر نشستن این طرح تحول چشمگیری در تولید محصولات گلخانه ای شهرستان داراب ایجاد می شود و تنوع محصولات تولیدی افزایش می یابد.

صالحی ابراز کرد: تولید میوه هایی مانند آناناس، پاپایا و گوآوا علاوه بر منافع اقتصادی برای کشاورزان در تامین نیاز روز افزون مردم به مواد غذایی به ویژه میوه های گرمسیری که بازار به آن کشش دارد موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: داراب از جمله مناطق جنوبی استان فارس است که در تولید میوه های نیمه گرمسیری خصوصا مرکبات به عنوان یک قطب تولید به شمار می آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید