Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبیاری در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: 100 هزار هکتار طرح‌ آبیاری و زهکشی در کشور در دست احداث است که 25 هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص داده می‌شود.

اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبیاری در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، علی‌مراد اکبری ظهر امروز در مراسم افتتاح استانی طرح‌های آبیاری و زهکشی کشور اظهار کرد: 100 هزار هکتار از طرح‌های آبیاری و زهکشی در کشور در دست احداث است که 25 هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: آبرسانی به 550 هزار هکتار از زمین‌های خوزستان و ایلام از طرح‌های مهمی است که در دولت کنونی در حوزه آب و خاک است، که 250 هزار هکتار آن در فاز اول در این ۲ استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پروژه 227 هزار هکتار آبیاری و زهکشی در غرب و شمال غرب کشور از دیگر پروژ‌های مهمی است، که 25 هزار هکتار آن امروز به بهره‌برداری رسید.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: طرح 2.5 هکتاری توسعه سامانه‌های نوین از دیگر طرح‌های مهمی است که آبیاری 1.2 میلیون هکتار آن تاکنون انجام شده است.

اکبری گفت: امسال برای کل پروژه‌های غرب و شمالغرب که 100 هزار هکتار آن مانده و 3 هزار و 400 هکتار از این میزان سهم کردستان است در مرحله نخست 70 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌ایم.

وی تصریح کرد: امیدواریم پروژه با جدیت تمام دنبال شود، قرار بر این است 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای اتمام این 100 هزار هکتار اختصاص داده شود که سهم استان کردستان در این زمینه هم محفوظ است.

به گفته معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی،۵۰ درصد پروژه‌های نوین آبیاری کردستان تجهیز شده که ۲ برابر میانگین کشوری بوده است.

اکبری خاطرنشان کرد: امیدوایم کردستان همچنان سربلند و سرافراز نقش بی‌بدیل خود را در تولید محصولات کشاورزی و تامین سفره مردم ایفا کند.

وی با بیان اینکه 110 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی امسال در اختیار استان کردستان قرار گرفته است، گفت: اعتباراتی که برای استان اختصاص یافته به واسطه بالا بودن ظرفیت مدیریتی آن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید