Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

پنج هزار و ۴۷۰ هکتار از مزارع کردستان از دیم به آبی تبدیل شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پنج هزار و ۴۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان با تامین و انتقال آب از سدها از حالت دیم به آبی تبدیل شد.

پنج هزار و ۴۷۰ هکتار از مزارع کردستان از دیم به آبی تبدیل شد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، فرید سپری،  اظهار داشت: برای انجام آبیاری و زهکشی پنج هزار و ۴۷۰ هکتار زمین‌های استان کردستان، هفت هزار کیلومتر لوله سایز ۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر برای زمین‌های زراعی و ۲۶ هزار کیلومتر لوله ۱۶ میلی‌متری برای توسعه باغات استفاده شده است‌.

وی افزود: همچنین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه شیرآلات و اتصالات، ۲۰۰ دستگاه پمپ و الکتروموتور و حدود ۳۰۰ دستگاه کنترل مرکزی خودشوینده برای فیلتر آب مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح از سد آزاد ۸۰۰ هکتار، از سد قشلاق ۷۰۰ هکتار، از سد گاوشان یک هزار و ۸۰۰ هکتار، از سد امیرآباد و رمشت ۶۰۰ هکتار و از سد گاران یک هزار و ۵۷۰ هکتار آب به زمین‌های مختلف استان منتقل می‌شود.

سپری یادآور شد: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کامیاران، یک هزار و ۵۷۰ هکتار از زمین‌های شهرستان مریوان و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان سنندج در جریان این طرح و با انتقال آب از این سدها آبیاری می‌شود.

۶۶ هزار هکتار از طرح های آب و خاک کشور با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید که از این مقدار ۱۶ هزار هکتار آن مربوط به استان کردستان است.

 آیین افتتاح این طرح‌ها با حضور "علی مراد اکبری" معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، "بهمن مرادنیا" استاندار کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران سازمان جهادکشاورزی کردستان در شهرستان کامیاران برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید