Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان:

لزوم مشارکت مردم در سامانه هوشمند توزیع مرغ

وضعیت تولید مطلوب است

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان بر لزوم مشارکت مردم برای جلوگیری از خروج مرغ در سامانه هوشمند توزیع تاکید کرد.

لزوم مشارکت مردم در سامانه هوشمند توزیع مرغ

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان، ناصر نجیب‌زاده اظهار کرد: سالانه ۴۲ تا ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح استان انجام می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: در چهارماه امسال ۱۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد را شاهد هستیم.

 معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان وضعیت تولید مرغ در استان را مطلوب دانست و افزود: ماهانه حدود ۶ هزار تن میزان تولید مرغ در استان بوده، این در حالی است که میزان مصرف ماهانه گوشت مرغ ۴ هزار و ۵۰۰ تن می‌باشد.

نجیب‌زاده با اشاره به تولید ۹۵۰ تن گوشت مرغ در ۲ ماهه ابتدایی سال، افزود: با این وجود به دلیل کاهش جوجه‌ریزی در مناطق جنوبی کشور، شاهد کاهش تولید مرغ نیز هستیم و فشار به استان‌هایی که تولید بالایی دارند، وارد می‌شود.

 وی ادامه داد: سالانه میزان تولید استان بیش از ۷۵ هزار تن است و میزان مصرف ۵۰ هزار تن، حال اینکه به دلیل کاهش تولید و جوجه‌ریزی شاهد افزایش قیمت این محصول شدیم که این اختلاف قیمت ایجاد شده در برخی مناطق فرصت را برای سودجویان برای خارج کردن مرغ  فراهم کرد.

 معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان با تاکید بر لزوم مشارکت مردم برای جلوگیری از خروج مرغ در سامانه هوشمند توزیع، گفت: در این سامانه کد ملی درخواست نشده و سهمیه بالاتر از میانگین مصرف روزانه و سالانه پیش‌بینی شده است.

نجیب‌زاده با اشاره به رصد شبانه‌روزی نیروهای نظارتی بر مراحل تولید تا توزیع گوشت مرغ، اظهار داشت: طی روزهای آینده روال عادی را در این زمینه خواهیم دید.

 وی، میانگین مصرف روزانه استان را ۱۳۰ تن عنوان و خاطرنشان کرد: روزانه به همین میزان کشتار و یا بالاتر را در استان شاهد بودیم، ضمن اینکه به دنبال افزایش ۱۵ درصدی کشتارها در روزهای پیش‌رو هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید