Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کرد:

رفع چالش‌های صنعت مرغ با تکمیل زنجیره تولید امکان پذیر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بازار زمانی توانمند است که بتواند برای سلایق مختلف محصول تولید کند و به مشتریان عرضه کند.

رفع چالش‌های صنعت مرغ با تکمیل زنجیره تولید امکان پذیر است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در بازدید از کشتارگاه جهان مرغ شهرستان مرند که با حضور  جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی برگزار گردید، در ارتباط با وضعیت بازار مرغ گفت: بازار زمانی توانمند است که بتواند برای سلایق مختلف محصول تولید کند و به مشتریان عرضه کند و خریدار بتواند محصول مورد نیاز خود را سریعاً پیدا کند.

وی در ارتباط با کشتارگاه و مرغداری جهان مرغ گفت: این مجموعه از ابتدای ایجاد با رعایت ساختارها، توسعه مناسب، با دارا بودن دیدگاه مدیریتی صحیح و ایجاد ارتباط مناسب با متولیان بخش سعی در حل مشکلات بخش مربوطه بوده که قابل تقدیر است.

وی افزود: در حال حاضر با برنامه ریزیهای دقیق مدیریتی، این مجموعه توانسته مشتریان زیادی جذب کند و در حال توسعه شبکه عرضه بازار خود می باشد.

وی با تاکید بر توسعه شبکه عرضه در تبریز و محلات آن گفت: این کار می تواند کمک زیادی برای تامین مرغ شهرستان تبریز بکند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با دریافت مجوز برای مجهز نمودن این کشتارگاه به گریدA و A پلاس برای تولید مرغ با کیفیت گفت: در حال حاضر با توجه به توان تولیدی مرغداری های داخل استان این امکان وجود ندارد اما با توجه به اینکه استان های آذربایجان غربی و اردبیل متعهد به تامین مرغ مورد نیاز استان آذربایجان شرقی هستند، می توان برابر همین میزان مرغ مورد تعهد، مجوز تولید مرغ  با گریدA  پلاس  به کشتارگاه جهان مرغ اعطا شود.

وی با بیان اینکه رفع چالشهای صنعت مرغ با تکمیل زنجیره تولید امکان پذیر است ادامه داد: تنظیم سود تولید، جلوگیری از خام فروشی، افزایش بهره وری، حداکثر رسیدن ارزش افزوده و افزایش اشتغالزایی از مزایای داشتن زنجیره تولید در صنعت مرغ می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید تا فرآوری نیاز اساسی امروز صنعت مرغ است که با تحقق آن، چالش های فراروی این دومین صنعت کشور برطرف می شود ادامه داد: زنجیره صنعت مرغ باید از مرحله تامین خوراک، تا پرورش، کشتار، بسته بندی و فرآوری، یکپارچه در نظرگرفته شود و راهبرد واحد داشته باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه با اهدای لوحی از طرف رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از آقایان نادر رباطی و صمد مقنی اقدم خبرنگاران واحد خبر صداوسیما در شهرستان مرند و بخش یامچی تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید