Iranian Agriculture News Agency

جهانگیری در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی جهان مرغ مرند گفت:

موفقیت واحدهای اقتصادی در قالب کار گروهی و تیمی دو چندان خواهد بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: موفقیت واحدهای اقتصادی در قالب کار گروهی و تیمی دو چندان خواهد بود.

موفقیت واحدهای اقتصادی در قالب کار گروهی و تیمی دو چندان خواهد بود

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی جهان مرغ مرند در نشستی با مدیران این مجموعه  که  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز حضور داشت ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی واحدهای مطابق استاندارد گفت: همکاری و فعالیت در قالب کار گروهی فرصتی مغتنم برای شرکا و سرمایه گذاران به شمار می آید که باید ارج نهاده شود.

وی موفقیت و سود دهی چنین واحدهایی را در گرو همکاریهای تیمی دانست و گفت: حمایت های مادی از این واحدها نیز سهل تر امکان پذیر می گردد.

وی ضمن اشاره به شرایط دشوار کنونی بازار و اقتصاد کشور بیان داشت: تنها در صورتی می توان جایگاه خود را در بازار حفظ کرده و ماندگار شد که خللی در کیفیت محصولات تولیدی پیش نیاید زیرا قطعاً مصرف کننده به تمایز کیفیت آن با دیگر محصولات واقف خواهد بود.

جهانگیری بر حفظ کیفیت محصولات علیرغم وضعیت نامساعد بازار و برخی عدم همراهی های ارگان های زیربط تاکید نمود و گفت: بالا بردن استانداردهای موجود از سوی یک واحد تولیدی قطعاً دیگران را نیز به ارتقاء استاندارد تولید وادار خواهد نمود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تلاش های سازمان جهادکشاورزی استان در جهت برآوردن خواسته های این صنف و همچنین با یادآوری وضعیت اقتصادی کشور که تولید به ویژه تولید بخش کشاورزی را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است بر تلاشهای مضاعف بخشهای تولیدی تاکید نمود.

وی با اشاره به قیمت محصولات تولیدی و اینکه اصرار بر قیمت یکسان به ایجاد  اقتصاد بیمار می انجامد گفت: کیفیت متفاوت محصولات تولیدی قطعاً تفاوت قیمت را در پی خواهد داشت لذا بر پیگیری ارائه قیمت های متفاوت در ستاد تنظیم بازار تاکید نمود که در سطح استان قابل انجام است و حتی قابل انعکاس به مرکز نیز می باشد.

 جهانگیری در مورد استمهال وام های بخش کشاورزی گفت: این موارد یا با رایزنی با رئیس بانک کشاورزی قابل حل است و یا در صورت لزوم می تواند در سامانه ثبت شده و با گرفتن مصوبه رسمی قابل حل خواهد بود.

وی با بیان اینکه معمولاً مجموعه های اقتصادی استان از لحاظ مسائل مالی و مدیریت مالی(متخصص مالی غیر از حسابدار) دچار ضعف هستند، گفت: جدی انگاری مسائل فنی و تکنولوژیکی تنها بخشی از مسئله است اما بحث مدیریت، بازار و مدیرت مالی از دیگر بخشهایی هستند که باید مورد توجه دقیق قرار گیرند. متخصص مالی می تواند در مورد گردش وجوه و زمان اخذ و پرداخت وام یا زمان پیگیری استمهال آن اطلاعات بهنگامی در اختیار بهره برداران قرار دهد که گاهاً بی توجهی به آن منجر به مشکلاتی آتی با بانک در دریافت وام و برگشت خوردن چک و مشکلات بزرگتر خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید