Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی:

یک واحد دامداری دام سبک در بوئین زهرا افتتاح شد

یک طرح دامداری دام سبک با حضور مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، در شهرستان بوئین زهرا افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

یک واحد دامداری دام سبک در بوئین زهرا افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این مراسم که عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، آقاعلی فرماندار بویین زهرا و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند، طرح پرورش گوسفند داشتی در مزرعه شیرین‌آباد بخش محمدآباد از توابع شهرستان بوئین زهرا افتتاح شد.

این واحد دامداری با مساحت بیش از ۲۲ هکتار و ظرفیت تولید ۵ هزار رأس مولد و ۱۰ هزار رأس کل گله است و در حال حاضر دارای ۵ هزار و ۵۰۰ رأس دام می‌باشد.

برای احداث این طرح تولیدی ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برآورد شده که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۲۰ میلیارد ریال  تسهیلات از محل بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

با افتتاح این طرح در این شرکت کشت و صنعت زمینه اشتغال برای ۵۰ نفر در بخش دامداری و ۲۰ نفر در بخش کشاورزی بصورت مستقیم و غیر مستقیم در منطقه فراهم شده است.

گفتنی است، این واحد تولیدی نسبت به وارادات ۵ هزار راس گوسفند نژاد لاکن و درمن از کشور فرانسه اقدام کرده و در آینده نزدیک از مراکز مهم توزیع دام دارای نژاد برتر در کشور خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید