Iranian Agriculture News Agency

کنار کوهی خبر داد:

آماده باش 80 اکیپ دامپزشکی خوزستان به مناسبت عید سعید قربان

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: همزمان با عید سعید قربان، نظارت بهداشتی بر کشتار دام در تمامی شهرستان های استان توسط 80 اکیپ مستقر در میدان های عرضه دام زنده و کشتارگاه ها انجام می شود.

آماده باش 80 اکیپ دامپزشکی خوزستان به مناسبت عید سعید قربان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این اکیپ‌ها در قالب 38 گروه ثابت و 42 گروه سیار نظارتی در سطح استان از ساعت 7 تا 13 خدمت‌رسانی می‌کنند که در اجرای این طرح، علاوه بر نظارت بهداشتی بر عرضه و ذبح دام‌ها، نظارت شرعی نیز صورت می گیرد و 26 ناظر ذبح شرعی نیز در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: خریداران دام‌های قربانی می‌توانند با مراجعه به اکیپ های مستقر در میدان‌های عرضه دام و کشتارگاه‌ها از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

کنارکوهی در ادامه تصریح کرد: رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منازل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت و تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد لذا از شهروندان و هم استانی های عزیز می‌خواهیم تا کشتار دام های قربانی خود را با نظارت دامپزشکی انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: تمام کشتارگاه‌های دام در سطح استان در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمات بوده و به شهروندان عزیز توصیه می‌شود به منظور رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی دام‌ها را برای قربانی به کشتارگاه انتقال دهند و پس از تایید بهداشتی لاشه توسط بازرسان مستقر در کشتارگاه به استفاده از آن اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید