Iranian Agriculture News Agency

ایجاد شهرک‌های کشاورزی اولویت بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه توسعه شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان یک اولویت و ضرورت است، گفت:احداث شهرک های کشاورزی در حوزه گلخانه، مجتمع دامپروری ،گیاهان دارویی در دستورکار قرار دارد که جانمایی احداث چند شهرک در استان انجام شده است.

ایجاد شهرک‌های کشاورزی اولویت بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در این نشست توسعه  مجتمع ها و شهرکهای کشاورزی این استان با اشاره به اهمیت ایجاد و توسعه شهرکهای کشاورزی به بیان اهداف شهرکهای کشاورزی پرداخت و گفت : مدیریت منابع آبی در بحران خشکسالی ، مدیریت الگوی مصرف وبهینه سازی منابع نوترکیبی‌  ،رونق وافزایش تولید در واحد سطح‌ ،یکپارچه سازی  اراضی  وحفظ کاربری و بهبود فضای کسب وکار بخش کشاورزی با رویکرد تقاضا ،معیشت و توسعه محوری و کشاورزی پایداراز اهداف ایجاد شهرکهای کشاورزی است.

 عطالله ابراهیمی افزود :سرعت ایجاد و توسعه شهرکهای کشاورزی در استان کند و متاسفانه در ادوار گذشته  دراین‌ مسیر گام‌درستی برنداشته واجماع مسولان‌استانی ایجاد نشد.

ابراهیمی اضافه کرد :پراکندگی واحدهای  دامداری در استان یکی از معضلات بخش کشاورزی  می باشد در راستای کاهش هزینه های تولید و کاهش فشار بر منابع محدود آب ایجاد شهرکهای دامپروری در استان از اولویت های بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد :توسعه کشت گیاهان دارویی با بهره گیری از ظرفیت شهرکهای کشاورزی به ‌دلیل ارزش اقتصادی بالا می‌تواند در کنار حفظ رویشگاه ‌های طبیعی به اشتغال پایدار و بهبود وضعیت معیشتی مردم استان کمک کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد  :رویکرد نوین توسعه‌مجتمع ها وشهرکهای کشاورزی در اولویت کاری سازمان  است وعملکرد کلیه‌ مدیران بر اساس این اولویت‌ مهم‌ ارزیابی خواهد شد.

در این نشست تعداد ۱۴مجتمع تحت اقدام شرکت شهرکهای کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید