Iranian Agriculture News Agency

جانمایی۱۴شهرک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت :۱۴ شهرک کشاورزی در استان جانمایی شده است و در حال ارجاع به کمیسیون ماده ۲ واگذاری اراضی است.

جانمایی۱۴شهرک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، دلشاد جهانبخشی در نشست توسعه شهرکهای کشاورزی استان با اشاره به جانمایی ۵ شهرک کشاورزی در شهرستان کیاراشاره کرد و  گفت: ‌مجتمع دامداری جغدان در سطح ۳۷ هکتار وگهرو به مساحت ۱۲،جانمایی دو مجتمع گلخانه ای گهرو به مساحت ۵۱ هکتاری و جغدان به مساحت ۲۱٫۷ هکتار جمعا‌به‌مساحت ۷۳ و مجتمع کشت گیاهان دارویی چاقاش به مساحت ۳۶۵ هکتار با تشویق وترغیب مردم و برگزاری نشست های ترویجی با اهالی منطقه و با همت مدیریت جهاد شهرستان کیار مجوزات مربوطه صادر و مکاتبات‌لازم‌جهت تهیه طرح مطالعاتی وجذب اعتبارات‌زیر ساخت ها و جذب واهلیت سنجی سرمایه گذاران محلی  وبا اولویت فارغ التحصیلان تخصصی بیکار بزودی پروژه عملیاتی انها شروع خواهد شد که انشالله زمینه اشتغال ۱۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و بیش از ۷۰۰‌نفر غیر مستقیم در این مجتمع ها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به جانمایی ۵ مجتمع گلخانه ای در شهرستان بروجن گفت: ۵ مجتمع دولتی وخصوصی در مناطق فردانبه،بلداجی،گندمان ونقنه در بخش دولتی و مجتمع ۱۳۰ هکتاری سفید دشت  بروجن در بخش خصوصی  با پیش بینی اشتغال بالای ۱۵۰۰‌شغل پایدار در حال مطالعات نهایی است.

جهانبحشی اضافه کرد:۳مجتمع دامداری نقنه،فرادنبه و گندمان به‌مساحت‌ جمعا ۱۲۰ هکتار در شرف تکمیل مراحل نهایی وصدور مجوزات مربوطه ورفع مشکلات تامین‌گاز و بعضا در مرحل مقدمات کلنگ‌زنی و ایجاد وتکمیل پروژه‌عملیاتی می باشد وتعداد چند مجتمع دیگر شامل مجتمع گیاهان‌دارویی وگلخانه در کتک وگندمان و کنرک،وستگان وشهر بروجن در شرف استعداد یابی ومکان‌یابی هستیم.

جهانبخشی افزود: درسال  جاری با اجماع  مسولان‌ستادی وصنفی تحولی عظیمی بهبود فضای کسب وکار واثرات فرهنگی وتغیر نگرش در بخش کشاورزی و رونق وافزایش تولید و کاهش بیکاری ایجادخواهد شد.

وی ادامه داد:‌ با‌پیگیری ریاست سازمان جهاد کشاورزی و حمایت نمایندگان‌مجلس شورای اسلامی ایجاد وتوسعه مجتمع های بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفت وامیدواریم با اجماع نمایندگان و مسئولانی استانی در این‌رسالت‌مهم‌ عملکرد و کم‌ کاری ده ساله گذشته جبران شود.

 


 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید