Iranian Agriculture News Agency

۸ میلیارد ریال اعتبار به عشایر سیل‌زده شیروان اختصاص یافت

مدیر امور عشایری شهرستان شیروان گفت: هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات خشکسالی برای جبران خسارت سیل‌زدگان زمستان سال ۹۹ به عشایر این شهرستان اختصاص یافت.

۸ میلیارد ریال اعتبار به عشایر سیل‌زده شیروان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، علی ابراهیمی مدیر امور عشایری شهرستان شیروان افزود : خسارت وارد شده به زیر ساخت‌های عشایری در بارندگی و سیل‌های زمستان سال گذشته این شهرستان ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد و ۷۶۰ خانوار عشایری در اثر بارندگی های سیل آسا دچار خسارت هایی شامل تلفات دامی، تخریب جایگاه دام، تخریب محل زندگی و راه عشایری شدند.

وی تصریح کرد: تاکنون مقدار زیادی از این تسهیلات پرداخت شده و این هشت میلیارد ریال اعتبار نیز به زودی به ۲۵۰ خانوار از عشایر سیل‌زده پرداخت می شود.

 مدیر امور عشایری شهرستان شیروان گفت: این تسهیلات برای هر خانوار عشایری از ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۵ ساله پرداخت می شود که متقاضیان دریافت این تسهیلات تا پایان تیرماه به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی در ادامه با تاکید بر دریافت کارت تردد توسط عشایر این شهرستان اظهار داشت: از این پس هر گونه تسهیلات، خدمات و آبرسانی به این قشر با کارت تردد عشایری ارائه  می شود که عشایر باید این کارت را به همراه داشته باشند.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید