Iranian Agriculture News Agency

رشد سه برابر تولید ماهی در خراسان شمالی

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: میزان تولید ماهی در این استان بدون احتساب ماهیان زینتی به ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن رسیده است که این رقم در مقایسه با سال ۹۲ و قبل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید سه برابر شده است.

رشد سه برابر تولید ماهی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی،  مهدی میرقراچولو مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: این در حالیست که میزان تولید ماهی در این استان در سال ۹۲ در این استان تنها هزار و ۲۶ تن انواع ماهی از استخرها و مزارع تولید ماهی برداشت می شد.

وی اضافه کرد : براساس برنامه ریزی سقف پیش بینی برای تولید ماهی در این استان در سال جاری حدود دو هزار و ۴۰۰ تن است که با توجه به ظرفیت های موجود این تولید به دو هزار و ۷۰۰ تن می رسد و با توجه به زیرساخت های موجود احتمال افزایش بیش از این میزان نیز در استان وجود دارد.

میرقراچولو اظهارداشت: در سال جاری دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در آبهای ( استخر ) این استان رهاسازی شد و در بهار امسال حدود ۳۵۰ تن ماهی از استخر ها برداشت شد و پیش بینی ما رسیدن به سقف دو هزار و ۷۰۰ تن در سال جاری است که به نظر می رسد این پیش بینی محقق می شود.

وی مزیت پرورش ماهی را در استان علاوه بر اشتغال برای جوانان و درآمد زایی بهره گیری از آب برای بخش های کشاورزی اعلام کرد و اظهارداشت : رویکرد توسعه این استان بر مدار کشاورزی است و کشاورزان می توانند همزمان با استفاده از آب حتی استخرهای کشاورزی، از آب آن نیز برای تولید محصولات کشاورزی نیز بهره گیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید