Iranian Agriculture News Agency

آغاز فرایند برنامه ریزی تشکیل اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اردل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل ،از آغاز فرایند برنامه ریزی تشکیل اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اردل درسال جاری خبرداد.

آغاز فرایند برنامه ریزی تشکیل اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اردل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، روح الله سعیدی گفت:بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته  در نیمه اول سال ۱۴۰۰، فرآیند سازماندهی و تشکیل اتحادیه صنفی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی درسطح شهرستان آغازخواهد شد.

سعیدی ، با این بیان که اتاق اصناف کشاورزی بر اساس آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی موضوع تصویب نامه دی ماه ۱۳۹۷ به شماره۰۲۰/۳۳۵۶ مصوب هیات وزیران برای اداره امور کلان نظام صنفی کشاورزی با حضور نمایندگان هیات رئیسه اتاق‌های اصناف کشاورزی شهرستان‌های کشور تشکیل می شود افزود: ساختار اصلاحی نظام صنفی کشاورزی متناظر با قانون نظام صنفی کشور مصوب شده است. بر این اساس افراد و واحدهای صنفی مرتبط با بخش کشاورزی و منابع طبیعی هر شهرستان در حوزه های زراعت، باغبانی، دامپروری، شیلات، منابع طبیعی، خدمات و صنایع تبدیلی بلافصل کشاورزی اتحادیه های صنفی کشاورزی را تشکیل خواهند داد. با تشکیل اتحادیه های صنفی کشاورزی در سطح شهرستان، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی کشاورزی تشکیل می شود. اتاق اصناف کشاورزی نیز با حضور نمایندگان منتخب هیات رئیسه اتاق اصناف کشاورزی شهرستان ها و نمایندگان جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره تعزیرات،شبکه بهداشت،نماینده فرماندار،اداره تعاون روستایی شکل خواهد گرفت.

وی، با تاکید بر اینکه در بخش نظارتی نظام صنفی کشاورزی، تشکیل کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان و هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی پیش بینی شده است، اظهار کرد: هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی  و به عنوان بالاترین مرجع نظارتی نظام صنفی کشاورزی عمل می کند. در ذیل این هیات عالی کمیسیون های نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان تمامی سازمانها و ادارات موظف به هدایت بهره برادران به این اصناف در شاخه های مختلف جهت صدور پروانه انجام می دهند.

رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان اردل در پایان خاطر نشان کرد: نظام صنفی کشاورزی با هدف هویت دادن رسمی به شاغلین و مشاغل بخش کشاورزی پیگیری تحقق حقوق و منافع صنفی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی تشکیل شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید