Iranian Agriculture News Agency

مراسم گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، رییس سازمان جهاد کشاورزی و همکاران شاغل در محل نمازخانه سازمان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این مراسم ازعفاف وحجاب به عنوان امری فطری وقانونی و حقوقی یاد کرد و گفت: اگر کسی در جامعه حجاب را رعایت نکند طبق قانون اسلامی با او برخورد خواهد شد.

وی افزود اصل حجاب جزء ضروریات است چون در قران کریم به آن به طور صریح و شفاف اشاره شده و همه مذاهب بر آن اتفاق نظر دارند پس کسی نمی تواند منکر آن شود.

وی اضافه کرد: حدود حجاب نیز در قران مطرح شده و صرف پوشش داشتن، حجاب کامل نیست بلکه باید پوششی داشت که جلب توجه نکند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب در اسلام تنها برای زنان توصیه نشده است بلکه این اصل مهم هم برای مردان هم  برای زنان به طور جدی توصیه گردیده است.

حجت الاسلام نوری گفت : حجاب ، پوشش ، عفت و پاکدامنی مربوط به همه و باعث سلامت روح و جسم می شود و فردی می تواند در جامعه موثر باشد که صداقت، عفت و پاکدامنی در رفتار، کردار و پوشش او نیز نمود داشته باشد و هدف از برگزاری هفته عفاف و حجاب در کشور نیز فرصتی مناسب برای تبیین و تشریح  رعایت این موضوع در سطح جامعه بوده که باید با برگزاری برنامه مناسب گامی مثبت در این زمینه برداشته و در جهت ترویج آن در تمامی ارکان جامعه و به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  تلاش جدی گردد.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین مومن مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گفت: حجاب و عفاف از دستورات الهی و اسلامی است و رعایت حجاب و عفاف باعث ایجاد سلامت روحی، روانی و اجتماعی در جامعه می شود و از آنجایی که  دستورات الهی برای سعادت انسان ها هستند و لذا بر هر فرد مسلمانی چه مرد وچه زن واجب است ضمن رعایت این دستورات وظایف خویش را به خوبی انجام دهد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این مراسم به وضعیت بخش کشاورزی با توجه به خشکسالی شدید بی سابقه اشاره نمود که مراتع و مزارع استان آسیب جدی دیدند.

دکتر عبداله یوسفی افزود: امسال میزان تحویل گندم به مراکز خرید نسبت به مدت مشابه 80 درصد کاهش داشته و علت آن میزان کاهش برداشت گندم به دلیل خشکسالی و تفاوت کم قیمت خرید تضمینی و بازار آزاد است.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی در بحث تامین نهاده ها و تامین گوشت مرغ جزء استانهای برتر در کشور بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید