Iranian Agriculture News Agency

قیمت شیر افزایش نداشته، اصلاح شده است

ایراندوست گفت: قیمت مواد تغذیه دام برای شیردهی، حمل و نقل و دستمزد کارگران باعث اصلاح قیمت شیرخام شده‌است.

قیمت شیر افزایش نداشته، اصلاح شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت هر کیلو شیرخام ۶۴۰۰ تومان بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت مصوب شد، گفت: تا حدود یک هفته دیگر این مصوبه اجرایی خواهد شد و دامداران می‌توانند شیرخام را به همین قیمت بفروشند.

او افزود: قیمت شیرخام افزایش نمی‌یابد، بلکه اصلاح می‌شود، زیرا هزینه‌هایی که مربوط به آن است مانند، علوفه، کرایه حمل و نقل، دستمزد کارگران و ... افزایش می‌یابد بنابراین عوامل خارجی قیمت شیرخام را تحت تأثیر قرار می دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: در همین خصوص، صنایع لبنی مخالف کرده‌ است که با این رویداد، قیمت محصولات لبنی نوسان پیدا می‌کند.

ایراندوست افزود: صنایع لبنی سعی دارد که شیرخام را به همان قیمت قبل یعنی هر کیلوگرم ۴۵۰۰ تومان بخرد که باید این موضوع را با سازمان حمایت مطرح کند تا آن‌ها طرح مسئله کنند.

او در پایان عنوان کرد: در این شرایط بحرانی خرید تضمینی شیرخام مطرح شد که یا اتحادیه دامداران ورود می‌کند و شیرخام را با قیمت ۶۴۰۰ از دامدار می‌خرد و در ادامه خشک می‌کند و یا سازمان تعاون روستایی به طور مستقیم شیر را از دامدار خریداری کند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید