Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه :

سیل و تگرگ به ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ارومیه خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: سیل و تگرگ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به یکهزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ارومیه خسارت وارد کرد.

سیل و تگرگ به ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ارومیه خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی پیرمرادی افزود: در پی بارش شدید باران و تگرگ عصر روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه، به ۴۵۰ هکتار از زراعی و ۵۵۰ هکتار از اراضی باغی در ۱۲ روستا بخش انزل خسارت وارده شده است.

وی اضافه کرد: بامداد روز جمعه بارش شدید باران و تگرگ به همراه جاری شدن سیل موجب خسارات به ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان شد.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل و وقوع تگرگ ، به محصولات زراعی و باغی روستا حسن آباد، ممکان، براسبی، بردیان، باژرگه و قونی خسارت شدید وارد شده است.

وی ادامه داد: از بین رفتن ۲۰۰ هکتار مزرعه نخود، ۳۷۰ هکتار مزرعه گندم و جو، ۴۰ هکتار از اراضی باغات و تلف شدن ۳۰ رأس دام در روستای براسبی و ۲۰ رأس دام سبک در روستای بردیان ازجمله خسارات وارده در این منطقه بوده است.

پیرمرادی اضافه کرد: تیم ارزیاب متشکل از نماینده بخشداری، رییس مرکز و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی صومای برادوست در منطقه حاضر و در حال بررسی حادثه و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده است.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: میزان خسارت وارده در اراضی باغی در برخی روستاها تا ۸۰ درصد تخمین زده شده و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده در حال بررسی و ارزیابی است.

براساس پیش بینی های هواشناسی بارش تگرگ و رعد و برق در اواخر هفته گذشته محقق شد و موجب خسارتهای فراوانی به کشاورزان استان و به ویژه ارومیه و خوی شده است.

سرمای شدید هوا، گرد و غبار، بارش برف، سیل، طوفان و تگرگ از مهم‌ترین عوامل خسارت به محصولات کشاورزی در استان محسوب می‌شود که همه ساله کشاورزان را متضرر می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید