Iranian Agriculture News Agency

با اقدامات ترویجی؛

توسعه کشت حفاظتی پنبه در اراضی داراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: به دنبال اقدامات ترویجی انجام شده در سه سال گذشته سطح کشت حفاظتی پنبه در این شهرستان افزایش بیش از پنج برابری یافته است.

توسعه کشت حفاظتی پنبه در اراضی داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد رضا صالحی با اشاره به اینکه در سال جاری سطح زیر کشت پنبه در شهرستان داراب 5500 هکتار است، تصریح کرد: بالغ بر نیمی از سطوح زیر کشت پنبه برابر با 2800 هکتار به صورت حفاظتی کاشت شده است.

به گفته وی؛ در سال 1397 سطح زیر کشت پنبه حفاظتی در شهرستان داراب تنها 500 هکتار بوده است که موفقیت در افزایش سطح این روش از کشت با توجه به ترویج و تشویق های انجام شده و استقبال کشاورزان حاصل گردید.

 این مقام مسئول با بیان اینکه به منظور توسعه کاشت حفاظتی پنبه در شهرستان داراب در سال گذشته با استفاده از خط اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی چهار دستگاه بذرکار کشت مستقیم توسط کشاورزان خریداری و به ناوگان مکانیزاسیون اضافه شده است، افزود: برای هر دستگاه 20 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت و مابقی قیمت آن را به صورت تسهیلات 5 ساله با نرخ مشارکت 15 درصد بوده است.

صالحی ابراز کرد: در سال جاری نیز چهار نفر دیگر به منظور دریافت تسهیلات مذکور و خرید دستگاه  بذرکار کشت مستقیم به بانک عامل معرفی شده اند.

او مهم ترین اهداف کشت مستقیم را فراهم آوردن محیطی مناسب جهت سبز شدن بذر، رشد و نمو بهتر ریشه، کنترل مکانیکی علف های هرز، کنترل فرسایش خاک و افزایش ماده آلی خاک، حفظ رطوبت خاک و کاهش هزینه های کاشت و داشت محصول دانست و اظهار کرد: این اهداف با حفظ مقدار کافی بقایای گیاهی در سطح خاک، تردد کمتر تراکتور در زمین و دستکاری کمتر خاک به دست می آید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید